|
|
|
|---|---|
BeeMWe playboy |
Efter att min trevlige plastlillebrorsa mosat min e30 mot en björk så är jag på jakt efter en ny BMW. Funderar på en 525a, kombinera komfort med sport? Har ni något dåligt att säga om denna bil eller bara bra saker? Något jag borde se upp med? Teknikens värld 1974 Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil. (M)irc Dalnet #bmwpower |
|
Vibrationer !! I framvagnen verkar omöjliga att få bort när det kommer ... |
|
| Vadå för vibrationer? Du drömmer....... | |
|
playboyen Är det inte en E36:a du skall ha istället. Visserligen är det ett bra köpläge på E34:an just nu men tycker du inte E36:an är betydligt mer ungdomligare? Kolla på en 318iS eller 325:a istället för 525, är mitt råd. |
|
BeeMWe playboy |
Kanske det men d är lite dyrare också... Får inte kosta för mycket. Jag menar sänka en e34 å sätta på rondell 58 så e det så aeg det kan bli... Teknikens värld 1974 Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil. (M)irc Dalnet #bmwpower |
| Ja e34 behöver inte mer än riktiga fälgar för att se bra ut så det räcker. | |
|
Men vad betingar egentligen en riktigt fin 525:a 92:a med servicebok? Har själv ingen aning, priserna verkar ju vara alltifrån 40-80 tusen. För de kan du ju få en bra 318 eller 325:a av samma årgång. Håller med om att E34 är jäkligt snygg (som de flesta BMW utom Compacten). Jocce har rätt, ett par feta fälgar räcker. |
|
|
Köpte min 525-92 för 50000:- men då var den importerad. Sen har jag bytt delar för ca 8000:-, så undersök bilen mycket noga innan du köper. |
|
| Låter som sunda planer. Förslag: sikta på en 525i -93 med vanosmotorn. Som du själv säger: både komfort och prestanda. Mkt mer bil än E36:an som iallafall börjar kännas lite gammal. | |
BeeMWe playboy |
vad gör vanosen igentligen?? Man kan hitta 525or från 25000 och uppåt men då har d bara 170 hästar... Teknikens värld 1974 Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil. (M)irc Dalnet #bmwpower |
|
Nils-olof E34 debuterade 1988 E36 kom 1991, coupen 1992. Jämför man inredningen och utrymmena känns faktiskt E34:an äldre. Inte kvalitetsmässigt men design mässigt. Håller däremot med om att E34:an är lite rymligare och tystare. Men den blir inte bekvämare av sänkning och breda däck... |
|
|
Playboyn. För ca 60000kr bör du hitta en fin 525 med ca 8-10år på nacken, beroende på miltal osv. Jag köpte själv min importerade bil för 60000kr med 14000mil på mätaren (och i boken) inkl. s-o-v-hjul. Det enda som behövts bytas är styrväxeln vilken var dålig redan då jag köpte bilen men säljaren åtog sig att byta den. Har också bytt skivor fram p.g.a. vibrationer men annars har inte en endaste grej strulat eller strejkat och jag har inte ens bytt en glödlampa (har haft bilen sedan feb -01 ocj kört 1000mil). ACn testades av auktoriserad verkstad innan köp och den är (nästan) som ny. Ingen rost, fin lack bortsett från stenskott i fronten, mycket gott skick helt enkelt. Kanonbil! Sedan är man ju lite "skadad" så ett trimchip, ett Bilstein-kit och lite annat har letat sig in i bilen... Vanos är en variabel kamaxel som ger samma vridmomentet som gamla motorn utan Vanos fast över ett större register. Lite starkare motor alltså. Kommer inte ihåg om det är avgas eller insugskammen som rör sig dock. Kom till 1993års modell. Lycka till med bilköpet! |
|
Dr_Mario |
jag har en 525 med Den lilla 170hk motorn den går perfekt. I den motorklassen finns det mycket billiga bilar.. Tyvärr är de oftast importerade och med "borttappad" eller förfalskad sevice bok. Mitt råd är köp en svensksåld bil om du inte importerar själv eller vet att bilen är seriös. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.