|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 325a -93. Som alla vet har dom VANOS systemet. Men min 325 har det nya VANOS systemet(för bilar mellan 95-03, tror jag). Alltså typ uppgraderat VANOS. Frågan är om nån vet om kammaxeln/kammaxelrämmarna byts när man "uppgraderar" VANOS?! rBy | |
|
jag svarar på mej själv :) rBy |
|
|
Har du enkel eller dubbel vanos? Är i det senare fallet i så fall motorn bytt? Det är ej samma kammar i enkel som dubbelvanos. |
|
|
Det sitter samma vanos på 325:orna 93-95, "nya" vanosen om man kan kalla den det kom 96 i M52 motorerna som fanns i 323,328mm. Det är egentligen ingen större skillnad på dom vanosarna förutom dubbelvanos som kom 99. _______ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
|
Tack för att ni svarade... då kan man lite mer om VANOS nu :). Men det säljaren sa när jag tjöpte bilen för ca 2 månader sedan var att den hadde det "nya" VANOS... Jag har papper och allt på att den e "uppgraderad" men ingenting om nåra kammar... rBy |
|
|
Skulle tippa att den är uppgraderad med repsatsen från BMW som innehåller en tjockare tryckbricka för att få bort rasslet som kan uppstå. _______ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
|
hm.. jag har en massa papper som visar mer kugghjul, bultar brickor etc... det e den som ska sitta i bilen... har trots allt datum och allt när ingreppet gjordes... |
|
|
Antagligen har de bara renoverat vanosen. Man byter då inte kammarna och inte kamremmarna heller eftersom det inte finns några, det är nämligen kedja och den ska inte behöva bytas såvida inte bilen gått extremt långt. Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.