|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Jo...grymt kul att den går så bra som den gör. Men nu börjar den koka/trycka kylvatten som faaan. Kanske inte luftat ordentligt. kan vara spricka i toppen eller att blockpackningen farit. Kan oxå vara att expansions kärlet är för lågt.....har ju flyttat det. Hoppas verkligen inte att det är nått allvarligt. Nån som känner igen detta?? Berätta!! Blanka däck AB www.bmwpower.nu/galleri/visa.asp?id=1265 |
|
|
ck3: trist att det redan ska börja rackla :( Robban: Jo jag mailade han i förrgår men har inte fått nått svar. Bilen kanske är såld? |
|
|
P3r.. jo nog lär han dra m3'or. 179 i slutfart på 402 meter är bra. jag har varit och kollat på tullinge rätt många gånger och jag har då aldrig sett en m3 som haft så hög slutfart som 179km/h. |
|
|
nej den e inte såld för jag fick svar av han imorse ..... mvh/Robban |
|
| Vad jag baserade mitt svar på var g-tech tiderna, inget annat.. jag har inte sett själva rejset så var endast det jag visst, för med en tid på 5.7(+0.5s) så BORDE han inte åka ifrån några m3or och evo6.. men över 100 vet jag inte, roligt att den går så bra som den går iaf :) | |
|
p3r: hjulvinklarna och smala sulor=dåligt fäste. Vi testade en gång från 0, lite över 100 så segade han om mig , hörde hur han spann på 1:an och hela 2:an. Iofs så fick jag väl inte nån perfekt start heller, spann bort mig på 1:an. |
|
|
ck3: tjena mannen härligt med turbo! kommer snart å kör ifrån dig :) BMWCS #: 5082 Länk |
|
|
Har just vart och förberett lite för avlyftning av topp imorgon. Rykte och luktade avgaser från expansions kärlet =(. Hoppas hoppas hoppas att det är packningen. Ska i alla fall inhandla en original....tror att jag bara har nån skit packning nu....vet inte. Elring eller nå sånt hette den. Bra eller kass? Blanka däck AB www.bmwpower.nu/galleri/visa.asp?id=1265 |
|
bmwracing |
Elring är originalleverantör till dom flesta europeiska bilmärken. Har tillverkat packningar i över 100 år! / racing... |
|
ck3: Du bör nog se över toppen innan du sätter tillbaka den med en ny packning. Jag står med en sprucken topp :( //Ticco www.ticco.com |
|
|
Kom just hem efter att jag och spiidfriik satt på toppen igen med en original packning. Har varmkört motorn och allt verkar vara som det ska=) Syntes tydligt vars packningen gått. på 4:ans och 6:ans cylindrar. Har satt dit insex 12.9 bultar nu oxå så det ska dras lite hårdare nu oxå. Har dragit dom 100nm. ska efter dra dom med 110nm tro jag. Men som sagt var....skönt med inget bubblande i kylsystemet=) Blanka däck AB www.bmwpower.nu/galleri/visa.asp?id=1265 |
|
|
ck3: skönt att det inte var topp haveri så kan vi fortsätta rejsa :) |
|
|
BMWM_4ever hardu hört av noren nått ang hans bil...? mvh/Robban |
|
johanedstrom |
ck3: Jag tror att jag så dig I Älvsbyn igår.. Den verkar gå riktigt bra din bil, och glad på gasa verkade du också=) Synd bara att farbror blå hängde omkring!! |
|
Joda....nog var det jag som gasade omkring. Laddar fortfarande 0.6bar.Höll på smälla av då jag mötte snuten på bredden på 2:an. Men dom verka ju inte bry sej så mycket =) det är ju älvsbyn. Har grymma problem med tomgången. Någon med samma problem som har smt6? Blanka däck AB www.bmwpower.nu/galleri/visa.asp?id=1265 |
|
johanedstrom |
Jag hörda att polisen tog den gröna MX-5:an när han stod och snurra utanför Kioskpitaten=( Tur bara att dom inte vart sura på dig.. Du har inte prövat att höjja laddtrycket än? |
| Tråkigt det där med tomgången, har för mig att Ticco hade problem med det också. Vore kul om någon kom fram till någon lösning, håller nämligen själv på att montera ett SMT6. | |
|
Jag körde med orginal tomgångsventil på iS maskinen. Problemet var att jag körde med större spridare å lyckades aldrig få ner soppan så den fetade ordentligt. //Ticco www.ticco.com |
|
Robbe-325T |
testa å kör utan tomgångsmotor å ställ upp tomgången lite |
|
Ticco: Jag har ju oxå original tomgångsventil. Hur viktig är tempgivaren eg? min funkar inte, ska få en ny.Då min motor är kall så har den "bra" tomgång. Det märkliga är att man kan dra ut kontakten utan att det blir nån märkvärd skillnad. Har det nått att göra med att man inte kopplat inte trottel positions givaren till smt? Då jag sätter dit original funkar tomgången. Konstigt! Någon med förslag? Blanka däck AB www.bmwpower.nu/galleri/visa.asp?id=1265 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.