AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
326

Bygga eget avgasystem till e30

Nån som har byggt ett eget system till sin e30 325 å vet vilka grader man ska ha på börjarna mm??
ormen
har byggt ett 2,5" till en 318(m10), jag använde orig systemet som mall o punktade ihop det nya med bara 2punkter/skarv, sen hängde jag dit kalaset o kapade upp vissa punkter o justerade de skarvar som var lite missanpassade... det blev kanon med lite pill....men det var ett "enkelt" system, du skall bygga dubbelt???

"Vatten är livet men Öl är livets vatten"
BMW 325IT
Tjenare! Jag har byggt avgasrör till flera 325:or E-30. Är det kattalysator så kan man köpa en skarv 2 till en förgrening. en 6o graders böj och 2st 30graders böjar 2,5" och en simons 2,5" oval burk. Går på ungefär 600-700 broende på vart man köper det.

Jo,ska bygga dubbelt!
men ja tänka kapa systemet precis innan kat.fästerna eftersom dom är dåliga...
men varför ska man ha 1st 60 graders böj och 2st 30 graders böj? måste väl va 2 av varje väl!?
lu
8
lund
320i org. (2.3) -87
jag svetsade ihop ett rostfritt system med det gamla systemet som mall. Blev riktigt bra faktiskt. gjorde också två dämpare med den gamla stoppningen. Och två feta DTM rör på 3 tum som utblås... Det jobbiga med det hela är att man måste vara exakt för att inte få fel vinkel när man svetsar ihop skiten....

\ lund
Visa användare
496
luften
e91 320dA Touring -11
Funderar just på att bygga eget ja oxo, dock hela vägen ifrån grenröret. E det någon som har erfarenhet av Raka Rörs rostfria standarddämpare? Länk Tänkte mej 2 st såna därna, förhoppningsvis blir det inte alltför mycket ljud.

///air, BMW Club Finland #2150
MSN: luften@hotmail.com

325:an -> Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.