AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
532

Sträckmekning... hur länge har DU hållit på?

qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Woah!!

Satt och räknade och kom fram till att jag de senaste 2 dygnen mekat bil i ca. 33 timmar. :) :) Man blir aningens stel i leder, nacke och armar... för att inte tala om smutsig.

Men det är ROLIGT! :) Det blev oljetråg, bromsar, avgassystemsfix + en miljon småprylar på busbilen... nu går den som ett skott!! :)

Frågan är, hur länge har DU stått i garaget (med uppehåll för mat och sömn)??? :)
ormen
c.a. fyra dygn som max i STCC, med mycket mat o väldigt lite sömn(3-4 h/natt). Hemma hållt på som mest 12h i streck med en polares 323:a, ny puffra fick den.... kul som fan o hålla på riktigt länge, känns som en djävulsk träning

"Vatten är livet men Öl är livets vatten"
gr
350
grizzly
F11 BMW 530dM Xdrive Touring -15
Porsche 996 Carrera 4S -02
Nissan Qashqai -17
33 timmar!? RESPEKT!
Var rätt trött på min gamla Golf efter att ha bytt en rostskadad framaxelbalk. Det tog sammanlagt ca 20 timmar på två dagar.
På Ascona-tiden bytte jag motor. Det tog 12 timmar och klarades av på en dag.

Man är trots allt rätt nöjd efteråt. Hoppas ändå att slippa liknande äventyr i fortsättningen.
fr
309
frazzeribba
525i-sedan 92
höll kanske inte på så länge som övriga utan bytte igår fjädrar,dämpare,skivor och lappade ihop ett avgasystem till en opel kadett 88...allt var rostigt som titanic och det tog 11.5 timmar ute i gassande sol....många pauser...
ser ut som en nykokt kräfta idag...:)

Frazze

Lev fort, dö ung och bli ett vackert lik!!!!
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Jag och en kompis sträckmekade 10 timmar (utan sömn och mat ;) i höstas senast när det strulade med ett helt vanligt fjäderbyte som urartade totalt när en spärrnyckel gick åt helvete och lite andra saker byttes (när vi ändå hade isär det)... Blev bra pilligt och många svärord.
Tilläggas bör att vi gjorde det i ett kallgarage där det var mellan 10 och 0 grader från att vi började tills vi slutade.
Visa användare
778
BMW-beroende
535D touring -05
745ia Highline -86
MB ML400Cdi -01
X3 3,0SD -07
320D -07
Touareg V10Tdi -05
Petter; jag tycker att du skall döpa om dig här på forumet till att kalla dig för BMW-besatt!! *S*

/ Det finns bilar, BMW, M- bilar och Alpina...men man är precis lika glad i dem alla!
Bytte bromsrör bak på 318:en... tog 11 timmar(!) var ju redigt rostigt... på slutet var det järnsåg och en fet rörtång som gällde..

/Jimmy
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.