|
|
|
|---|---|
|
Jag har lite problem med servon på 728:an. När jag ska svänga höger är den ibland trög. Det känns precis som om det är en "tröskel" den skall komma över innan servon börjar hjälpa till. Detta inträffar bara när jag svänger höger, och ganska sällan, men är icke destå mindre irriterande. Någon som har en aning? | |
|
Jag skulle chansa på att det är servopumpen som börjar ge sig, min 82:a 745 har samma problem, det började med en "tröskel" åt höger, men nu finns det "trösklar" åt bägge håll. Vet inte om det går, eller är någon idé, att försöka renovera servon, en ny servopump är ju relativt dyr. Om någon annan har några bra förslag, ev. förslag på utbytespump så är säkert både Pompe och jag glada. Besök Länk |
|
| Var finns du någonstans? Jag har bra koll på de e23:or som finns i Malmöregionen. Jag har hittat en hel del :-) | |
|
Det låter intressant! Tyvärr finns jag en bra bit bort, Örebro, men är neröver emellanåt (det verkar som om alla E23:or finns nere hos er, är det du som samlar dem? ;-). Jag har två E23:or, men skulle vilja ha fler, drömmer om en nära perfekt 745 highline, gärna 84-86 (den 82:a jag har är så fin så jag skulle vilja ha en riktigt fin med ny fronten också). Nåväl, nu gällde det ju servopumpen, har du någon eller några på gång? Plockar du dem i sådana fall från bil eller på skroten? Hör av dig! :) Besök Länk |
|
| Plockar i så fall från bil på skrot ;-). Vet inget om skicket på dem. Priserna ligger mellan 4-600. Har fem olika bilar som kan tänkas vara lämpliga donatorer. | |
|
Ojhoj, fem bilar på skrot? Är det nere i malmöområdet eller? JAg skulle nog behöva en ny kylare till min 84:a nämligen, du har inte sett någon sådan som ser fräsch ut? Du skulle inte kunna tänka dig att plocka två servopumpar när du ändå är igång? ;-) Besök Länk |
|
|
Minst två kylare med automatuttag som är i mycket fint skick och har dubbla rader finns. En i Trelleborg och en utanför Malmö. Dom ligger nog på 1000-1200. En är troligtvis nästan ny. Du kan maila mig, så slipper alla andra höra om vårt e23-tjat :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.