AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
557

Ej Växlande Automat!?

15
Väse
530 d Touring
Jag har en 530dA-99 med steptronic låda som inte gör som jag vill! Det händer lite oregelbundet att jag får felmeddelande Trans.Failsafe prog och att den då låser sej på 4:ans växel!
Om jag stannar och slår av bilen i ca 2-3 minuter så fungerar den som den ska sedan, och då kan det gå många mil innan det händer igen! Har någon varit ute för något liknande eller är det bara och lämna in på verkstad och bli ruinerad?

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Prova med att lyfta minuspolen på batteriet(sitter höger bak i skuffen) ca 15 minuter för att "nolla" elektrtoniken. Sen skulle jag rekommendera att du kontaktar en BMWverkstad och ber dem göra en DISfesökning så du får ut felkoderna. Med felkoderna som hjälp kan man söka vidare. Du kanske har någon typ av garanti eller försäkring som kan täcka? Fukt i elektronik kanske? Med ett bra underlag borde det nog inte bli så dyrt.
Lycka till
Asken
sebbe_bmw
Hade ett liknande problem på min 528-98 och det var en ABS-sensor som spökade! Det konstaterade dem efter att en renovering av hela växellådan var gjord, om du lägger i "manuellt mode" och växlar, växlar den då?

Maila om du vill ha mer info!

Sebbe

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.