|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
svintoleffe |
BMW735IA. jag cyklar jag ochså en 325 inte vill vara med längre, har motorstrassel jag ochså. Lycka till med din bil. Leffe |
|
Har fått tag i större spridare från 735:an.. Passar de?? /Jimmy Länk |
|
svintoleffe |
Iannat fall så har jag spridare ifrån 320 jag har stående om du behöver, en spridare. Leffe |
|
Leffe : ja det var ju smidigare kanske... Nån som vet om bilen kommer att gå fett med de större spridarna eller kommer Insputningen att korrigera detta automatiskt?? Ska ju ev. bli turbo i framtiden... /Jimmy Länk |
|
svintoleffe |
Tänker man i teorin så ska den inte gå fett, då du behåller samma bränsletrycks hela tiden . Men jag kan ha fel ochså. Leffe |
|
en annan fråga.. hur mycket flödar org. spridare? /Jimmy Länk |
|
|
jimmy. nu har jag hittat en påse i alla fall med nr 0280 150 203.Ska ha flera andra liggande men lite rörigt nu (utbyggnation). Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
0 280 150 203 ska flöda 185cc/min.Har inte hittat hur stora/små din behöver. Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
För er som undrar hur det går så är det inte så mycket nytt som har hänt med bilen... Ska dra över till Trucker och låna nya spridare (grymt snällt) och sen ska de in på BMW på måndag för montering.... En tråkig sak är bara att en kille på BMW körde över min nya Reiger front när de skulle provköra bilen,. 2300 kr åt skogen!!! Lagomt less man blir... /Jimmy Länk |
|
|
BMW735IA: Det låter ju inte trevligt. Går det inte och kräva att dom ersätter fronspoilern ? För den var väl hel när du lämnade in bilen. Det är väl det minsta dom skulle kunna göra. Tycker jag iaf ______ bmw323.cbj.net |
|
|
Ja vi får se hur det går... Jag råkade ju säga att den satt lite dåligt (trodde bara den hade lossnat) och att jag skulle montera den med skruvar sen (var limmad nu).... /Jimmy Länk |
|
|
Lär väl sitta rätt så skapligt när den är limmad? ______ bmw323.cbj.net |
|
|
jo för visso.. den höll ju för mig fram och tillbaka till Ängelholm och upp till dalarna (300 mil totalt)... /Jimmy Länk |
|
| Intressant det där. Jag har samma fel på min m40. Fast det händer bara vid ca. 4600 varv och uppåt i alla växlar förutom ettan. Jag har alla symptom du har. Har du felet på låga varv också?? | |
| är det gnista på stiftet? jag tror det! kolla toppackningen så hittar du felet!! | |
|
Det är redan konstaterat att ena spridaren var pajj.. Ja det är gnista på stiftet... Topppackningen bör det ej vara eftersom komp provet var bra? Charlie_don : Det är på alla växlar och även på låga varv... Förut orkade bilen ej varva mer än ca 5000 rpm.. det hoppas jag är löst med ny kam och vippar..(elelr så var det på grund av en dålig spridare).. /Jimmy Länk |
|
|
Sådärja... Nu går bilen på alla fyra cylindrar och varvar ur fin fint.. Det enda är att bilen ibland är lite seg att starta, man får nöta lite på tändningen, så var det ej förut.. Nu sitter det 185cc/spridare (som är tvättade på kroons) mot org. 170cc.. kan det vara anledningen? Sen så löser det sig nog med fronten.. Autovation fixar en ny.. det tackar vi för.. /Jimmy Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.