|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
BaveR |
Det verkar inte vara dålig komp. För är det det ska det skilja mycket mera mellan cylindrarna och den som är dålig. Har du kollat om det är någon knista på stiftet och om alla cylindrar får bensin ?? |
|
Jag testade än gång till nu med alla sift ur och så nötte jag lite mer på startmotorn vid varje test för att få max komp.. Det blev : Cyl 1 : 12 Cyl 2 : 12,4 Cyl 3 (den som strular) : 13,5!! Cyl 4 : 12 Det är alltså bäst komp på den cylindern jag har problem med !! Jag fattar inget.. Har ju bytt rotor och fördelare, testat att flytta tändkablarna, byt kamaxel, vippor, och brickor, nya stift (har flyttat stiftet till en annan cylinder å då funkar det) osv... Jag tror den får bensin, är ju lite svårt å testa.. men stiftet är ialla fall blött när man tar ur det... Kolla gnista e ju också lite svårt? Men borde den ju få eftersom rotor,fördelare och kabel är bytta.. har även testat med ett testverktyg att det går ström i tändkabeln (en lampa som blinkar). Mantorp imorgon!!!!!! /Jimmy Länk |
|
|
BMW735IA: Så det löste sig för er ? Blir det att ni hakar på från gdg 04.00 på morgoen ? Mvh Teres ______ bmw323.cbj.net |
|
|
Vi kommer troligtvis få låna svärfars V70 att brumma ner med.. Skönt med AC ju :) Vi kommer troligtvis till gdg vid 04:00... /Jimmy Länk |
|
|
Då ses vi kanske vi vid gdg då =) ______ bmw323.cbj.net |
|
BaveR |
Det kanske är en spridare som läcker på något vis. Så att den cylindern får för mycket bensin och surar ner sig. |
bmwracing |
Håller med BaveR. Det kan oxå förklara det högre kompet på 3:ans cyl. |
|
Nu är bilen på BMW verkstaden.. de lyckades inte lösa problemet första dagen ialal fall, men han var inne på att det kunde vara spridaren så han körde i lite injektion cleaner, fast det har jag redan gjort.. en hel flaska.. Vi får se vad som händer... Han funderade på att lämna in spridaren för renovering på Kroons... är det inte billigare att köpa en ny ??? Kommer nog inte ha råd att hämta ut bilen :) Tänkte aldrig på att den kanske fick för mycket soppa.. /Jimmy Länk |
|
|
BMW735IA: Du det är nog billigare och köpa 4 bättre begagnade på en skrot. ______ bmw323.cbj.net |
|
|
mmm... Nu verkar de flumma runt som fan när det gäller bilen.. De har beställt 2 st vakumslangar (som jag själv har fixat för någon vecka sedan).. saknar min bil... /Jimmy Länk |
|
|
Ja nu har felet hittats (troligtvis), det är spridaren på den cylindern som är trasig, den testades på Kroons och det verkade va nå fel på den.. En ny kostar 1200 kr... Så jag måste fixa fram en begangnad på studds...Synd bara att jag inte har råd att hämta ut bilen :) /Jimmy Länk |
|
|
Vet du nr på spridaren?,jag har en påse med spridare ligger o skräpar . mvh//trucker Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
Leibel |
hade en 318 förra året som skar totalt i lagrena. satte i en ny motor då och jag fick den aldrig att tända på treans cylinder! testade byta kablar å stift imellan men icke! lyfte toppen och kollade., ventlierna såg kanon fina ut! inget att anmärka på. satte tillbaka min gammla topp... ingen skillnad gick på tre fortfarande.... testade med olika tändspolar å tändplattor, ja allt som gick att flytta över från den gammla motorn, inget hjälpte! gjorde mig totalt galen att stå och meka mitt i vintern... körde bilen till skroten. om du löserproblemet så säg till, verkar va just nåt med treans cylinder! btw.... skulle testat med nya T-kablar ochså, |
|
kolla styrboxen under handskfacket ! Mvh/ Daniel Länk |
|
|
Trucker : nej inget nummer.. den står på BMW.. Leibel : Jo jag lär ju skriva här när jag får igång bilen.. Flayer : Ingen idee att bara titta på den väl? :) /Jimmy Länk |
|
Leibel |
testade att byta styrbox på min, hjälpte inte värt att noter är at begge motorerna var fullt fungerande innan! btw.... hallgivare, sitter de nån sån på bmw´, kommer inte ihåg. |
Leibel |
fundering.... kan de inva vara i självfördelaren felet sitter.. inte i locket då utan hela fördelaren... |
|
Hur går det Jimmy?! Har ni fått i gång motorn? Mvh Abbe Länk |
|
|
nepp.. letar efter en spridare till bilen... Så nu cyklar jag till jobbet :) /Jimmy Länk |
|
changco |
BMW735IA hittar du problemet får du gärna skriva hur du löste biffen, har samma problem med min, dock är det en 325a (e36) men har samma jävla problem får stryk av 4cylindriga bmws som man piskat bra förut, sen om man kikar på snittförbrukningen ligger den på 1.5l milen landsväg (kört lungt) mot förut på ca 0.8 vid minsta beröring på gasen stiger nålen över 3 liter markeringen. Dyrt med soppa |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.