AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
558

Nya reg-plåtar

Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Böt till nya reg-plåtar igår och fäste dom med dubbelhäftande tejp (fästkuddar).
Någon som har gjort det och vet hur pass stabilt det är, om det släpper efter en månad eller så?

/Erik
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Jag tror inte på den varianten med dubbelhäftande tejp.
Idag då jag efter en hård natt på arbetet vaknade vid 12-tiden visade mätaren + 30 i skuggan, just värmen är en faktor som snabbt löser dubbelhäftande tejp, den mjuknar och vinden kan lätt slita av regskylten.
Jag har skruvat fast min fram, direkt på regskyltsfästet så skylten smiter in i urfasningarna, ser mycket bra ut, skylten synns inte från sidan. Bak däremot har jag nya hållare från min BMW handlare, hållaren fastskruvad och fäst med "kludd" för att hindra skrammel vid stängning av luckan.
Jag ser det så, hur regskylten ser ut ger en föraning om hur resten av bilen är.
Snygg skylt, ägaren bryr sig,, dålig skylt ägaren skiter hur bilen i övrigt ser ut.

Vänligen Tommy

NoFear
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Det va just det att skyltarna såg för jävliga ut och förstörde bilens i övrigt rätt fina skick, därför böt jag. Och jag bryr mig :)
Ska ut och kolla nån dag om dom sitter fast när bilen stått i solen.

Tack för svaret :)

/Erik
På min förra bil fäste jag främre skylten med sk. karosseritape. En dubbelhäftande ca. 2 mm tjock historia. Skylten satt som berget och hängde kvar i både vinterslask och kyla som i värsta sommarhettan.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Länk
vill också ha nya skyltar men enligt mig ser de nya skyltarna för taskiga ut, går det inte att köpa nya skyltar med den gamla "fonten" ?
eF
900
eFx
520d Touring -09
Eller så köper man stora karborreband på biltema som man limmar på skyltarna och på bilen (inte på lacken bara!! :)).. sitter som berg.

/eFx
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Har varit och ryckt i skyltarna nu, dom sitter stenhårt. Får se efter vinterns salt o skit hur dom sitter.

/Erik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.