AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
578

Byta bil! Söker seriös inportör som kan hitta den bil som jag söker samt byter in.

pe
19
peo
BMW 725TDS 08/96
Söker en seriös bilhandlare / importör som byter in bilar (även importerade). Samt har möjligheten och kontaktnätet att hitta den bil som jag söker.

Kan även tänka mig att byta på BMW men dom har ju inga intressanta bilar att byta till. Finns det någon BMW handlare som har samarbete med BMW i Tyskland samt tillgång till utbudet där.

Bilen som jag har i dag har rätt utrustning för mig.
Den bil som jag söker skall ha ännu mer rätt utrustning samt vara nyare. För övrigt är det exakt en likadan bil som jag funderar på.
Jag är extremt noga med att bilen skick samt utrustning är rätt.

Ett alternativ är att söka bilen själv i Tyskland.
Försökte på min semester leta en ny bil i tyskland.
De handlare som jag pratade med sa att de var intresserade av att byta in min bil.
Det papper som de ville ha för att göra ett test samt en värdering, inför ev. inbyte var biles Farzugbrief i orginal. Det svenska registreringsbeviset var inte värt någonting.

Tyvärr så snodde ju den svenska bilprovningen mitt brief när jag registreringsbesiktade bilen i Sverige.
Hur gör jag för att få tillbaka mitt brief i orginal.

Medelförbrukning de senaste åren, under 0.82 L/mil
ulfson
Fahrzeugbriefet får du en kopia av om du kontaktar
bilprovningen där du registrerings-besiktade bilen.
Ibland lämnar dom bara ut till den som står som ägare av bilen,så glöm ej id-kort
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Thomas Sund, www.thomassundbil.se har hjälpt mig att bli av med bilar när dom ska säljas. Tror han även har tysklandskontakter, han jobbade tidigare i Solna. Dessvärre är det ju så att man får aldrig det man tycker att en bil är värd:-)

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Du kan försöka med Bilförsäljningen i Påarp. WWW.bilpaarp.com.
Verkar ha ett gott rykte o de tjänster du söker.
Processanalys AB på www.processanalys.se annan firma med gott rykte, docl osäker på om de byter in bilar.
ch
212
chris
330 coupé -02
Påarp?? när jag letade efter min M3:a var jag och besökte dom. Tyckte mest att dom hade en massa skräp hemma.
Tre krockade M3:or, fast det ville dom inte medge.
Min uppfattning.
pe
19
peo
BMW 725TDS 08/96
Hej!

Ingen av de så kallade "bilhandlarna" Ni angett, har intresse och resurser för att bedriva en seriös bilhandel. Med bilhandel manar jag att de både byter in den bil som man har samt att de kan hitta den bil som man söker.
Jag har varit på plats hos samtliga som ni nämner. Jag kan bara säga att de verkar vara seriösa, de bilar som jag såg hemma hos respektive firma var fina. Desvärre så säljer de endast bilar. Saknar någon som bedriver seriös bilhandel (säljer och köper).

/ Diesel roules in the 7-series

Medelförbrukning de senaste åren, under 0.82 L/mil
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Förstår nog inte din definition av "seriös bilhandel". Är man oseriös för att man väljer att enbart importera/förmedla bilar? Handlar väl snarare om kapitalbindning och affärsidé.
Sedan tror jag att det här med inbyte kan vara en förhandlings fråga, har vid något tillfälle sett inbytesbilar på de firmor jag nämnde. Om de sedan förmedlas eller är inbytta är en annan sak.
Men varför inte importera själv?? Bilar finns det gott om på hos BMW-återförsäljare i Tyskland även om diesel kanske inte är det vanligaste. Och de flesta har ju bra hemsidor att söka på. Firmor som köper bilar i Sverige finns det ju också gott om,,med den prislapp det nu blir. Fast den är ju oftast tråkig även om du byter in.
.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.