AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
438

vibrationer i ratt vid lätt inbromsning

Halloj,

Har en 528-96 med 20t mil på mätaren. Vid lätt inbromsning vibrerar ratten lite. Förvinner vid hård inbromsning. Vad jag ska börja byta, skivorna eller spindellederna ?? Vilket är troligaste orsaken tror ni ??
ma
209
marwel
540ia -93
Skivorna!

HAr samma problem. Skulle byta igår men det sket sig då en av glidhylserna var av. Ska göra nytt försök idag men jag är nästan övertygad om att det är bromsskivorna. Återkommer ikväll om jag fick bort vibrationerna.

/Marvin

V8 Newton Power
Rulle
Låter som att det är bromsskivorna som är dax att byta med dom miltalen du nämnde.

Sedan kan du väl göra som "Bosse Bildoktorn" på TV gör att vid nymontering av bromsskivorna tillse att anläggningsytan på naven för hjulbultarna slipas rens med rätt sorts smärjelduk för att få bort ytrosten from de gamla skivorna, så att det där inte finns en ny felkälla senare vid hård inbromsning. Kolla broms oken också så att gummit till kolven inte är sprucket eller kolvytan inte är rostig. Om så är fallet, byt ovillkorligen bromsoket. Fråga: Vem vill ha en nytt bromsok kärvande på en ny bromsskiva och en som inte vill gå tillbaka till ursprungslägret igen som det var tänkt.

Allt det andra visste du säkert innan. lite överkurs som "Bosse" brukar säga ;o))

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.