AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
392

Färgsläpp med rost som följd

No
91
North.D
330D Touring -06

Tittade på en 323 coupe -00, det visade sig att färgen hade släppt på insidan av motorhuven, samt att rost hade börjat slagit rot.
Är detta något som BMW tar på sin Goodwill?
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Jag fick en ny huv på min för tre veckor sedan.Hade samma fel på min.Såg nu när jag tvättade den att det var en rinning i framkant på huven vid högra njuren samt att det är en liten knäck på vänster sida ca 50cm upp.Vet inte om man orkar klaga?
Det är 6 års rostskyddsgaranti på alla nya bmw så även e46.
Detta med rost eller galvsläpp som bmw föredrar att kalla det, är vanligare än man tror på e46. jag har själv fått min huv utbytt och de hade börjat rosta precis som du beskriver ovan under huven.
De är absolut inga problem att få en ny kaross del, du åker in till aukt lack o plåt (bmw) och de fotograferar din skada. Inom någon dag så får du svar. De fixar allt kostnadsfritt.
2000ti: De tycker jag absolut du ska göra, du ska få ett fullgott resultat dvs som från fabrik. Jag har själv klagat på en garanti omlack och fått karossdelen omlackad en gång till.
No
91
North.D
330D Touring -06

Autovision i Gävle tar inte åt sig problemet eftersom bilen inte varit servad hos auktoriserad verkstad tidigare.
Skall detta spela någon roll, för mig låter detta konstigt.
Kanske har dom blivit semesterslappa!!!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Semesterlappa var ordet! Att inte ta åt sig det uppenbara felet gör dom av ren lathet. Rent skitsnack är vad det är!

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.