|
|
|
|---|---|
|
När jag skulle fara hem igår så ville inte treans växel i, det har aldrig varit nå problem tidigare så jag stannade & provade lägga i 1:an. Det gick inte heller...Kopplingen verkar ha gett upp! jag slog av bilen & la i 1:ans växel & rullade iväg, sen varvade jag upp motorn lite & klev av kopplingen då slirade den ganska mycket på kopplingen. är det nån som vet vad som kan ha hänt & hur man åtgärdar detta & ungefär vad det kan kosta? Tack på förhand//Marcus. Linde | |
bmwracing |
Kan vara ett läckage i huvud eller slavcylindern. |
| Om det hade varit en läcka borde det inte gå att koppla ur, eller vara svårta att koppla ur. Normalläget för kopplingen är ju att vara hopklämd. | |
Andie_83 |
Hejsan. Jag hade exakt samma fel. Detta var då min slavcylinder som hade en sprucken packning. Passade på, och köpte servicesatts till både huvud/slavcylinder. Enkelt och billigt om man har grejor till det. Testa detta. Kolla om bilen läcker hydraulvätska under bilen. Skruva även av skyddet som sitter under ratten, där sitter nämligen slavcylindern. Har du airbag så passa bara så du inte rycker av någon sladd eller så till den, har man den så kan den ju gärna funka när den ska, eller hur *ler*! Testa detta, inga dyra saker i alla fall så. Ha det gott MVH //Andy |
|
Du skulle ju kunna testa o pumpa lite på pedalen innan du växlar,går det bättre då är det ju helt klart nån av cylindrarna som läcker. Hade samma symptom på min men då var det tryckplattan eller lagret som rasat vet inte vilket som rasa först,skrot vart det iallafall. |
|
| det kan också räcka att bara lufta systemet, det gjorde det på min i vintras. | |
Broberg |
Hej, samma sak hände mig igår, va sjukt, fast min koppling fastnade i mattan. å bilen rullade vidare, sedan stängde jag av den å satte på den då funka det som det skulle fast den slirade. men hur fixar jag detta billigt om man inte är så mecc kunnig? å de känndes nästan som om att kopplingen kanske behövs bytas? efter som den slirade så dant efter? plz help =) tack Gas Ras |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.