AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
946

Koppla in cd växlare

rl
11
rlm
Z3 2.8 roadster -98
523i Touring -99
Har hittat en fin 740 som jag kanske köper, den har det mesta men ingen cd spelare utan endast kassetbandspelare och navi.
Går det att koppla in cd växlare till befintlig ljudanläggning och isåfall går det med vilken växlare som helst? Det tillhör ju forntiden att lyssna på kassetter....

RL
max f
du kan ju inte riktigt styra den på samma sett om det inte är en orginal. ta reda på reg numret så kan bmw kolla om det går att eftermontera en standar växlare.
Visa användare
351
CLiFF
735iAL V8 E38 -98
Jag är 99% säker att du har fördraget stöd för växlare. Om du har det och väljer en av de som du har stöd för så kommer knapparna i multi-ratten, låtnummer i display o.s.v. också fungera.

Det finns ett par olika varianter, bl.a. Alpine resp. Pioneer växlare.
Bl.a. en Alpine som också tar MP3-cd.

Men som sagt, be BMW kolla upp vilken modell du ska ha, sedan kan du köpa en beg - det finns gott om dem.

Lycka till!

// CLiFF
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Silvermedalj i trådlyft, jag vet! ;-)

Har införskaffat mig en 740 igen, blev förvånad när jag inte hittade någon växlare i bilen! VEM köper en 740 år 1999, beställer navi men ingen växlare utan nöjer sig med kassett!?

Iaf, någon som vet huruvida kablar till växlare är fördragna eller ej? Tänkte lämna in bilen och få en växlare monterad, om det är fördraget..

Mvh Henrik
sk
323
skåne
F07 530d GT -10
Hej Henrik,
Jag vill inte vara dryg, men har du kollat i skuffen, till vänster bakom luckan?
Där sitter den på min (740 -00), och den sväljer sex cd-skivor.

Lars Franzén
BMW CS #6275
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Hej Lars,
Jodå, öppnade luckan för att stoppa i skivor i växlaren, men där fanns endast ett förvaringsfack där växlaren brukar sitta! (har haft en 740 -99 tidigare). Tack iaf!

Mvh Henrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.