AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
437

Dovt dunsande från bakaxeln m3 e-46?

Har idag varit o kollat på ett eventuellt bilköp. Men behöver lite hjälp med en grej,

När jag var ute o körde bilen (en m3 e-46) så uppkom det ett dovt dunsande från bakaxeln när jag kopplade. Ljudet uppkom ibland. Har nån en susning om vad det kan vara. Dyrt? Normalt??

Mvh A

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Hade liknande på min E46 328 körde den 4500 mil utan problem o nuvarande ägare typ 1000 mil till problem fritt, tror i mitt fall att jag i alla fall upplevde att det dunsande i jämförelse med min tidigare E36 o att ljudet i själva verket var ett resultat av en krafigare växellåda/koppling/bakaxel men men vet ej säkert... Kan väl va värt o kolla nogrannare...

Lycka till *sugen på E46 M3*

Mr Vanos *Pedant är bara förnamnet*
Anders. W: Det är helt normalt. Jag har precis samma ljud i min. Tolleranserna för glappen i drivlinan/ koppling / diff är större på M3 änn på övriga 3-serien. Beroede var i tollerans området, låter mer eller mindre. Gillar man inte ljudet får man köpa SMG.

///Egget
När jag körde M3 E46 första gången så satt säljaren med och när ett liknande ljud uppkomm så sa han lungt att det är diffen som låter så där, den ska köras in precis som allt annat på bilen och om det fortfarnade lät lite illa när bilen var inkörd så skulle diffen få sig ett oljebad.Enligt han så var det ganska vanligt att dom fick bada diffarna.

Länk

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
En M3 E46 jag känner till fick ny bakaxelklump på nybilsgarantin men det var förvisso i södra tyskland, den har gått hårt den vagnen:) Tips be en duktig BMWmek lyssna lite. Det borde inte vara nån fara.
Asken
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Anders.W:
Så M5:an får stryka på foten? Den som var så vacker. :)
Anders.W:

Min kompis fick en drivlina+lite annat det gick oxså på garantin han hade/har en 01 med nu ca:9000mil på mätaren.
oki. tackar för svaren. Om det blir aktuellt med köp så kommer jag testa bilen hos en aukt bmw verkstad eller liknande.

Haglund!

M3an e såå oemotståndlig. Förnuftet säger nej men hjärtat säger JAAAAA!!! :)

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.