AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.998

insug 328!!!!!!!!!!!

Sida 1 av 2
hej jag undrar vad man behöver göra när jag monterar på ett m50 insug på bilen istället för det gamla... är det bara att krångla dit och sen ska bilen gå bättre eller?

jag är nybörjare men jag hörde att det ska bli en rejäl effektökning om man byter det, är det nåt man måste ställa in på motorn efter att man har monterat det?
//
619
///Peter
540iAT -99 Individual
M5 3.6 -90
316i Compact -97
Race E34 Turbo 650hp/830nm
Mappa bilen (alltså ett skräddarsytt chip)vilket gör att du får ut det mesta av dina modifieringar och att allt "lirar ihop"
tackar för svar ska nog göra det... nån aning om vad det kommer göra i effekt?
//
619
///Peter
540iAT -99 Individual
M5 3.6 -90
316i Compact -97
Om du kombinerar insatsfilter typ kn, avgas efter kattar och sedan M50 insuget samt mappning gissar jag på en effektökning på 25-30hp
kan du nåt ca pris på hela paketet (peter)
och kan man montera allt själv eller ska man anlita en firma...jag känner ju lite folk som kanske kan hjälpa mig men det kanske är bättre att lämmna in den, tacksam för svar

om du kan nån bra firma (billig) vilken är den isåfall?
Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Hej.....

Vad är det för skillnad på det insuget som sitter på den aktuella motorn och M50 insuget?? Och vilken modell kommer det ifrån??

//Jesper
//
619
///Peter
540iAT -99 Individual
M5 3.6 -90
316i Compact -97
Hej!
M50 insuget har både större insugskanaler och är bättre rent geometriskt ur flödessynpunkt. M50 motorn är den 2,5 litersmaskinen på 192hp som gjordes både med och utan vanos (enkelvanos) i 325i och 525i mellan 91 och 96 (ink E34 touring. Vanosen har jag för mig kom -93 eller -92 som årsmodell -93
Li
107
Lillen
BMW Z3 M coupe
BMW Z3 2,8 coupe
Vad heter den nya 3 liters motorn,jag tog ialla fall insuget från den och satte det på min z3 2,8 ooa och sen mappade jag om hela härligheten med hjälp av unichip hos ts-motor.