|
|
|
|---|---|
|
Nogon som har erfaringer hvad dissa 3 ting evt. vil gi i hästkräft til en 523iA Touring 1998? Och ljuden? Bliver den mera rå? "Someone once told me i spelled like a danish man. scch...don't tell. ;)" | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Supersprint låter så här. Länk Effekt ökning knappast:)) Något piggare 140-160kmh eventuellt men de kan lika gärna vara placeboeffekten. Luftfilter njet vill man fylla motorn med "skit" så visst upp till var och en.Effekt ingen , kan tom få motsatt effekt på en standardmotor. Men ljudet ska vara trevlig säger dom som lyssnat. chip?? om detta träts en del . att dataoptimera bilen för ett oktan kan ev ca 10 hkr Men det är dyrt per hkr. Länk En kompressor från Esstuning kostar några kronor, men det ger också rejäl effekt per satsad krona. ///MVH Hasso Länk |
| Tack for svaret Hasso. Nu jeg har din opmärksomhet. Hvilket utblås er detta Länk ? Och er den monterat på original back utan ekstra utskäring? evt. pris? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Om jag inte kommer ihåg fel, så hade Johan AC Schnitzer utrustning Chassie mm på sin 540T på den bild du hänvisar till. Så det kan säkert vara ett AC Schnitzer blås. Och AC Schnitzer är ju inte det mest prisvänliga, men jag har inget pris på detta. Länk ///MVH Hasso Länk |
320-325 |
hmm fylla motorn med skit ja det kanske man gör men byter man olja lite oftare och inte leker på grusvägar så är det nog ingen större fara och sen så är det nog lämpligt med öppet filter om man skall trimma ordentligt för att snabbare respons samt bättre flås men såklart så är det nog ett måste med sportavgas jag har läst att ett sportluftsfilter släpper in ungefär dubbelt så mycket skit som pappfilter men det är nog försvinnande lite ibägge fallen sen kör man ju inte året runt med sin bil om man har öppet filter jag gör inte det iallfall bara högtst 1000mil på sommaren ... |
|
Hvad så med et K&N indsatsfilter til originalboksen? Er det värd at bruka mina kronor på? "Someone once told me i spelled like a danish man. scch...don't tell. ;)" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.