|
|
|
|---|---|
|
Hepp! Har precis sänkt min bil och hade en polare som skruvade fast dämparna fram i talriken. Vad kan ha gått fel när dämpare och lagret inte snurrar när man vrider på ratten? För visst ska det vrida på sej när man har tagit bort plastploppen i motorrummet?! Annars är det väl ingen mening med ett lager där :) Hoppas på överseende med min dumma fråga, men det är första gången jag pular med just detta. Todde | |
|
Är det fjäderbenslagret du menar som sitter uppe vid tornet. Sitter en svart plopp där uppe. Klart att den ska snurra .. Fick byta Mina lager på min 318. det lät illa när man körde i gupp eftersom att det ena lagret hade kolappsat helt.. efter att bytt dem blev bilen MYCKET lättare i styrningen med. så visst ska de snurra, men varför inte dina gör det kan jag inte svara på. Vill också tilägga att min bil var också sänkt med ett par billiga Jamex. Inget jag kan rek andra att köpa. Väldigt dålig kvalitet på dessa. |
|
|
Snackade med killen precis och han bekräfta det jag misstänkte hela tiden. Han har lagt brickan fel mellan talriken och lagret. Nu ligger den Under talriken :) Så kan det gå när man har för bråttom! :) Vet faktiskt inte vad det är för sats som sitter på nu, men den är så låg bak så jag har fått kapa bort nästan hela kanten inne i hjulhuset så det måste vara 60/40 typ. Har kollat runt lite och det verkar vara svårt att hitta sänkningssatser till E30 som sänker mer än 30-35 mm :( Så när dessa går av så står man väl med den gamla 30-35 mm satsen igen :( Tack iaf för svaret! Todde |
|
| Jamex den jag hade sänkte 40-60 mm Men den är av väldigt dålig kvalitet, det har både jag och en kamrat till mig erfarenheter av. Han hade då en golf. Den sjunker ihop efter ett år och det ser inget vidare ut samt blir bilen svampig på något sätt. Och det ser inget vidare snyggt ut heller.. | |
|
Bra att veta när jag ska ha en ny sats! Den jag har f.t fick jag med i köpet av bilen i en kartong. Vet inte märke eller hur långt dom har gått så vi får väl se hur länge dom håller ... Todde |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.