|
|
|
|---|---|
|
Detta gäller E-28. Jag undrar vad man kan göra för att få in mera luft till motorn ! Vad fiunns det för sportluftfilter att välja på ? Någon som har en bra länk till återförsäljare. För att köra utan luftfilter är ju inte så smart........ Billy B-10 Länk | |
|
Överskatta inte funktionen av ett sportluftfilter !!! Det låter goare men glöm effektökningen,Ok då nån stackars pålle kan det väl göra då!!! Grundregel: Montera aldrig sportfilter utan att ta luften utifrån,motorrumstempen är garanterat en bra bit över yttertempen, bra mycket viktigare än max inflöde !!! OO=00=OO Ägt:525/E12-535i/E28-520iS/E28 525i/E34-528i/E39-325iC/E36. |
|
|
Ok.... Fast med ett sportluftfilter typ K&N så måste det ju bli bättre flöde än med original papp-filter..... Det jag tänkte på gällde inte koniska filter osv..Utan jag funderar ev på att lägga ett K&N i original lådan... FÖR vad händer när man kör utan........? Billy B-10 Länk |
|
|
Visst ger ett K&N-filter bättre flöde än ett originalfilter, utan tvekan. Däremot är det oftast så att originalfiltret släpper genom den luft motorn behöver, och lite till... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Vad händer om man kör utan luftfilter ?? Billy B-10 Länk |
|
|
Motorn drar i sig massa smuts... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jo jo det har jag ju fattat , det är inget bra i längden.... Eftersom det inte sitter original motor i 528'an så antar jag att den behöver mara luft också , nu sitter original luftfilter , (bara halva kvar!!) Inte så snyggt gjort måste jag säga faktiskt...... (inte jag som gjort m-bytet , så man fick sej en "överraskning" när man oppnade luftburken......) Så det jag tänkte var att det kanske är bäst att montera i ett insatsluftfilter från K&N , om man har råd dessa är ju svindyra !!!! Billy B-10 Länk |
|
|
För den behöver väl mera luft nu förståss , eller kan original papp fortfarande duga tro !? ?!! Billy B-10 Länk |
|
|
Originalfilter räcker uppskattningsvis till 150% av originaleffekten när det är nytt, sedan försämras det ju med tiden. Är filtret inte helt ska du absolut byta det, snarast, och ska du byta kan du ju lika gärna ta ett K&N-filter. Räkna inte med någon extra effekt bara... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jaa ok ! Då lutar det nog åt original papp om det räcker med det. Kollade på mekonomen 185 kr och på bmw 192 kr... Det är ju bra mycket billigare än 800 för k&n..... Billy B-10 Länk |
|
|
bayrische motor i GBG tar under 500 för kn monterat o klart i min 540.... Med ny vattenpump mm... :-) |
|
|
Eller var det 290 kr? minns ej men ok pris var det iallafall Med ny vattenpump mm... :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.