|
|
|
|---|---|
|
Efter att ha kört Kevins m Roadster som i sig var en fantastiks upplevelse mot min 2,8. Kändes som om man lyft ut en 800 kilo vikt ur min 2,8 eller nåt liknande. Han hade inte antispinn och jag underar om det finns på någno M Roadster då jag nu börjat i bytas tankar till en M Roadster. Finns det några andra saker som man gjort avkall på?? hmm En fråga till. någon som vet om det finns M med automatlåda?? //Jan "Löjliga brott kräver löjliga straff" | |
|
Tjo, antispinn kom -99 eller -00 (har jag för mig), men jag tror inte det är standardutrustning. M med automat har jag aldrig sett, mycket möjligt att du kan hitta en i USA dock, men dom har ju å andra sidan strypta motorer. /eFx |
|
|
Jag vill minnas att antisladd (DSC) kom 01 eller 02, däremot så har nog vanligt antispinn (ASC) inte funnits överhuvudtaget till modellen. Automatlåda har aldrig funnits till den, det är jag säker på till 99,9%. ///M |
|
|
Klart du ska ha en M Roadster! M roadster med DSC började tillverkas februari 2001. Tror inte heller att det fanns nån med ASC+T. Nåt behov av ASC+T finns inte om du inte tänkt köra bilen i vinterväglag. Ingen automatlåda och det är väl tur det :) De flesta funderingar du har besvaras troligen på den här suveräna faktasidan: Länk __ Länk |
|
|
M är nog grym, men kolla vad det innebär i ägandekostnader först. Försäkringspremien hoppar upp rejält, och vad gäller entusiastförsäkring via BWM-klubben är alla BMW M bannlysta. Köp ingen utan ordentlig M-test innan, för M körs så klart hårdare och slits betydligt mer. Själv har jag bara ägt min första Z3 2.8 i ett par veckor så jag får fortfarande adrenalinkickar så det räcker utan mera motor. Ironman |
|
|
Är alla M-bilar bannlysta med BMWCS:s egna entusiastförsäkring? Verkar ju logiskt... __ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.