|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej, sökte lite men hittade inge bra jämförelse. En importerad 328Ci -00 som gått 5800 mil, fullsmetad med utrustning som t.ex. TV/GPS, PDC, taklucka, xenon, sportstolar i halvskinn, full-dokad/servad, ja, typ allt. Vad kan en sådan vara värd? /eFx | |
|
Hej! Skulle tippa på strax under 200.000.- Bra utrustning som sagt och lågt miltal. Mr C |
|
|
Länk Dumt å lägga in en länk istället för att försöka beskriva.... /eFx |
|
|
eFx: För du den för 200k så tycker jag att det är ett bra köp |
|
|
starre, han lovar ju bättre pris vid snabb affär! Grejen är väl den att det är en fyra årsmodeller gammal bil om några månader vilket gör att 243KSEK känns långsökt. Dock har den rejält få mil på mätaren vilket gör att det vattnas i för dem med milskräck. Litet minus för HalvSCHiin. /Simon |
|
|
simon_en: Precis därför menade jag att om han får den för 43k billigare så tycker jag att det är ett bra pris=) vad är nästa mål:)))? |
|
|
starre, nästa mål....beror på vad du menar för område.... /Simon |
|
|
Starre, prutning med 43KSEK på första försöket är mindre troligt, håller med om detta, mycket osannolikt att säljaren är går med på det. Tror att den kommer att sänkas till 220 KSEK och sedan kanske säljas för 200KSEK....om ingen annna vill betala mer förståss...:) /Simon |
|
| Bilen är en välutr 00:a och är den i klockrent skick så kan den vara värd 200 eller strax däröver. Då skall allt vara verkligen klockrent, | |
Marcus N |
Det är min bil ni diskuterar här. Jag måste fråga vad Mr C och Starre grundar sina värderingar på och vad dom har för erfarenheter som gör att dom kan värdera min bil? Vet ni hur ovanligt det är med en 328cupé som har färgTV (med Text Tv) & Navi? När min bil importerades fanns det enligt mitt försäkringsbolag ca 10st i sverige (dock var inte alla 00or). Den billigaste 328ci -00 med Tv& Navi som finns på Mobile.de i Tyskland kostar 199.997SEK. Enligt er så är min bil alltså värd mindre trots att den redan finns i Sverige...? Tänk på att det ni säger här läses av många och kan påverka folk ganska mycket så ha bra grund för era inlägg tack! |
|
Tycker 200.000 verkar vara en låg värdering för en -00 med den utrustningen och så låga mil. Hade den gått 10.000 mil hade jag hållit med... Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
tycker oxå att 200 000kr e lite lågt med tanke på utrustningen, skulle säga runt 230 000kr kanske. Mvh/Soki 7 serie träff 26e Juli Länk |
|
|
Marcus N: En utav anledningarna till låga värderingar här gäller för att få bilen såld. Du har haft bilen på blocket i snart 2 veckor. Hur har dessa två veckor sett ut? Hur många intressenter har du haft på bilen? Några bud? Vill man få bilen såld så måste det vara ett BRA pris, det är detta pris som ofta anges. Det betyder inte att om man ligger i och kämpar lite kan få mer för bilen. Jag skulle tippa på att bilen blir intressant runt 220-225' då utgår jag ifrån att bilen är i toppskick. För en person som verkligen vill ha TV med text-tv så kanske något högre. |
|
|
Marcus N, ser att du bor i Norrland, bilar tenderar att vara dyrare som beg där, tror att det delvis förklarar skillnaden på förväntat pris. Även Erito bor i Norrland och brukar vara en av dem som värderar högre än jag, tror att en del av skillnaden även där ligger i geografisk placering. /Simon |
|
Marcus N |
Tycker att när utomstående ska värdera någon annans bil så är det just värdet man ska diskutera, inte till vilket pris bilen är lättsåld... Det har varit god respons på anonnsen, dock ett stort minus att man bor i norrland. Långt att åka och titta på bilen. |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En bil kan aldrig vara värd mera än vad någon är villig att betala, men din bil Markus är ju lite extra "ovanlig", så med rätt köpare som hittar annonsen så kan du nog säkert komma åtminstone i närheten.Det är fortfarande köparens marknad.Samt som de "lärde"säger geografiskt sklijer det pga utbudet och efterfrågan.Men några snabba affärer i dom prisklasserna får man nog tyvärr räkna med att sänka sig en del tyvärr. Och köpare till din bil finns garanterat han har bara inte hittat den ännu. ///MVH Hasso Länk |
| Marcus N: Är inte värdet för vad bilen blir såld för och inte summan den annonseras ut för? | |
|
Marcus N, du får nog helt enkelt bita i det sura äpplet och inse att de flesta här på värderingsforumet försöker att värdera bilen till ett pris där det blir affär, om det innebär "lättsålt" i dina ögon så är det inte mycket att göra något åt.... Slutligen vill jag önska dig lycka till med försäljningen och herr eFX lycka till med att hitta rätt bil! /Simon |
|
Marcus N |
acey - marknadsvärde är en sak och försäljningspris en annan, trodde att vi snackade marknadsvärde här. Man kan ju sälja en bil hur billigt som helst bara för att bli av med den trots att bilen är värd mer. Där av skillnaden marknadsvärde/försäljningspris. |
|
Marknadsvärdet kan aldrig vara mer än vad bilarna säljs för. Ett sådant värde skulle då bestå utav ett snitt av ett pris på de sålda bilarna. Vad är annars marknadsvärdet? Är marknadsvärdet 245.000 på din bil? Och isf var har du hittat det värdet? Tyvärr är värdet aldrig mer än det man får bilen sålt för, visst kan du ha ett teoretiskt värde men det är väl knappast intressant? Om du säljer din bil för 235.000 så har du alltså enligt din teori sålt bilen under marknadsvärdet? |
|
|
Marcus N: Jag är ingen bil försäljare utan bara en enkel lekman som tyckte till om din bil och vad JAG skulle tänka mig betala för en sådan bil. Jag skrev att om du kan få den för 200K så är det bra köp sen om den är värd mera vilket flera tycker så visst. Marnkandsvärdet kan först framställas efter att affären är avklarad. Om priset som jag angav på din bil på har uppfattas på ett negativt sätt så var det inte min tanke. Lycka Till med försäljning av bilen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.