AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
969

kört för snabbt över gupp!

Hej!
har på 10 dar lyckats "rejsa" över två gupp.

Gupp Ett: Normal hastighet 40-45 km/h körde 80, saktade ner för långsamt... såg hastighetsskylten som va 50 men inte varningsskylten för gupp=(

Gupp två: hade nog kört 5-10 km/h över denna men kom i 40, det var natt så man såg inte skarven föräns man va en meter ifrån den.

Bilen är en 323ci 00:a, 2000 mil.

Frågan är då om det kan det ha blivit något fel pga detta?
Har inte märkt några missljud, dock känns bilen lite ostadigare å svajigare, vid farter över 80-90, kan vara så att det bara är inbillning... men man vill ju vara säker.

Hur pass mycket sliter sådant här på bilen? även om det inte är något som har gått sönder nu så borde väl länkarmar å fjädring inte må speciellt bra av denna behandling?
Är dock absolut ingen fartdåre, har bara haft otur...

///Cronor
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Har inte underredet slagit i asfalten är det säkert inga problem!

Jag körde min 635CSi över ett gupp en gång så att det slog i både fram (framvagnsbalken) och bak (dragkrok) utan att något hände med bilen!

Per L
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Gör en ny framvagnsinstälning... 400-500:-

Mr Vanos *Pedant är bara förnamnet*
ok tack Mr Vanos.
framvagnsinställning.. vad är det som rättas till då ? men det var ju inte speciellt dyrt dock.. =)

Andie_83
Hejsan. När du slog ner i marken kan dt varit så att du inte hade hjulen helt raka, och då kan inställningen i framvagnen ändras. Gör denna inställning så slipper du risken att slita däcken ojämmna, plus att bilen blir stadigare och inte vibrerar/går snett. Det är verkligen värt pengarna.

Jag körde själv över ett gupp i guppens stad, Tyringe (ligger vid Hässleholm). Det bar sig inte bättre än att jag knäckte läppen på framspoilern, och dessutom körde över den. Så det var hem i verkstaden och fixa. Dumt, men kul var det i alla fall.

Ha det gott alla BMW freaks

MVH

//Andy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.