|
|
|
|---|---|
|
Turtle eller BMWs Original insektsborttagningsmedel? Asken,Starre: Läste att ni har testat bägge sorterna, vilket är bäst? Eller är det dött lopp? Mvh // Lazze Länk | |
|
Lazze: Antar att det är ganska skönt med semester...... Det är ganska dött lopp men bmws medel vinner med en liten marginal. Vad som är viktigt är att man följer instruktione noga dvs. Applicera på en kall huv inte ljummen inte varm utan ja kall huv Låt det verka i några min 5-10 spola av med högtryck vips så¨är det borta. Tror att bmw medelet kostar ca:65 Turtle något billigare. Ps. På Turtles flaska står det att man kan ta en Turtle trasa för att få bort flugorna har testat det inge bra alls använd vatten. |
|
|
Starre: Stabilt med semester, hemma för mellanlandning för tillfället. Tack för svaret, åker till Borgs Bil imorron då :) Lazze |
|
|
Det är nog ganska jämnt lopp. OKQ8 Brandbergen hade extrapris på Turtles häromveckan( excellent GDShall har dom där förresten!) och på Borgs får man ju BMWCSrabatt så det går säkert på ett ut. JAg bryukar köpa varannan gång så de flugor som inte bli upplösta med ena medlet blir upplösta av det andra:) Asken |
|
| Är det någon risk att vaxet försvinner när man anväder något av medlena? | |
|
2002tii: Tror att vaxet försvinner snabbare desto mera medel man använder om det nu heter avfettning/insektsmedel etc. Ett bra lackskydd är nog att rekomendera det ska tåla det mesta säger de som vet. Ps.trevlig kärra du har dvs 2002tii |
|
|
Absolut finns det en risk! Insektmedlen är i innehåll i princip identiska med alkaliska avfettningsmedel (som ju är utmärkta att ta bort organisk smuts med). Dessa tar betydligt mindre av vaxlagret än vad en kallavfettning gör, men lite tar de. Men med ett bra hårdvax och om man följer instruktionerna på insektmedlet så är det ingen större fara... Lackskydd är vanligen riktigt tåliga mot alkaliska avfettningsmedel. Flera tål ju även mikroavfettning och kallavfettning. |
|
|
Var på Borgs Bil (BMW) och köpte "Insekten Entferner", 65:-/500ml, fungerade alldeles utmärkt, mkt bra! Så nu kan jag känna mig lugn när jag imorgon ska iväg med bilen och köra ihjäl ytterligare 3000 insekter :) Mvh // Lazze Länk |
|
|
Brukar lägga på lite glansvax efter tvätten runt fronpartiet. Detta gör att insekterna åker bort vid en normaltvätt utan större gnuggningar. K-Jörgen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.