|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett litet bränsleläckage i den lilla slangen mellan det fyrkantiga insprutningsröret som spridarna sitter i och returledningen. Slangen är så kort att jag måste lyfta insprutningsröret för att kunna byta. Då måste spridarna lossas.Hur sitter de fast? Går de att lossa och montera tillbaka utan att byta o-ring eller dyligt. Tacksam för tips. A A | |
max f |
dom sitter inte fast mer än i fuelrail så det ska bara vara att dra upp och sen montera tillbaka |
netz |
och 2st insex på varje rail. |
|
Så ni menar att om jag drar upp fuelrail/insprutningsröret så lossnar insprutarna? Lossnar dom från insprutningsröret eller från toppen? A A |
|
max f |
rimligtvis borde dom lossna från toppen men man kan också lossa dom från fuelrailen det sitter clips har jag för mig som håller i spridarna men jag skulle ta loss rör och spridar hela alltihop. |
netz |
dom lossnar från insugningsröret,börja i ena änden och dra och vicka lite samtidgt så kommer dom,för sprutarna sitter fast i railen med clips |
netz |
opps!! var inte tillräckligt snabb där :-) |
max f |
man får vara snabb en del gånger :) |
|
Jag hade loss mina insprutare i veckan. Det är bara att dra dem rakt upp men se till att dra i själva insprutaren och inte i fulerailen. För man kan dra itu clipset eller plast munstycket. Sen vid åter monteringen sätt lite motor olja på O-ringarna innan du trycker tillbaka insprutarna annars blir det svårt och ringarna kan brista. 12-Pack |
|
|
Tack för alla tips! Ska ta tag i problemet i morgon. A A |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.