|
|
|
|---|---|
|
Undrar om det e nån som har nån erfarenhet av de här systemen. Hur pass "enkelt" är det att mappa bilen med respektive version, vad som skiljer dom åt och hur pass bra det blir ?? Tacksam för svar !! | |
max f |
jag har kollat lite på autronic systemen och finner att sm2 verkar bäst för den som kör med turbo och sånt den som också förstår sig på hur alla olika grejor i bilen fungerar har stor nytta av sm2 man kan ställa in så mycket olika parametrar riktigt tidskrävande men bra resultat efter ett tag. |
| Ja jag har oxå fått den uppfattningen. Frågan e bara om man kan mappa bilen själv med lite kvalificerad hjälp eller om man måste vara en riktig expert för att få det bra ?!? Vad jag förstår så ska det ju vara i stort sett självmappande med Autotune på både bränsle och tändningen ?!? | |
max f |
nu ska man veta att det handlar om tid och kunskap när man arbetar med motorn. tro att supramannen är speciellt duktig när han mappa är bara dumt det han gör är att köra lite sisädär på känn varför skulle han vara bättre och göra en mappnig på någon dag när bmws ingenjörer håller på bra länge och testar sig fram för att få bästa möjliga resultat. vad man bör veta är hur ens system arbetetar vad som händer när man ändrar på olika parametrar och sådant så jag skulle satsa på ett sm2 system om du är villig att lägga ner tiden på det. |
|
Jodå mkt tid e jag helt inställd på att det kommer ta för att få det bra. Ska nog satsa på ett SM2 när bygget börjar ta sej och sen blir det tillbaka till skolbänken med manualen i högsta hugg =) Tackar för tipsen |
|
|
Och vad har jag med denna tråd att göra, nä jag är inte lika bra som BMW ingejörer på att mappa...Har jag sakt det Nä ta upp huvet ur toan |
|
|
Tyvärr räcker nog inte manualen så långt. Erfarenhet och bromsbänk/rullande landsväg är det nog som gäller. Supramannen: Är inte du van vid att påhopp ännu ? |
|
|
Ja jag börjar nog inse att det blir nog svårt att få det 100% med mappning av en vanlig dödlig =) Börjar få upp ögonen mer och mer för Haltech E11 oxå. Det blir ändå ganska stor prisskillnad mot Autronic. F*n...det e ju en hel djungel med att bestämma sej för vilket system man ska ha =( |
|
max f |
det är mest vad jag har hört från polare man måste ju få säga vad dom sagt kanske skulle varit mer tydlig. någon som har en aning om vad en bromsbänk kostar scanias grejor var bra dyra att köpa. |
|
Nej jag ska vet inte riktigt vad det kostar...jag ska ringa VM imorrn tänkte jag och höra mej för hos dom vad det kan tänkas kosta att köra knotan i deras bromsbänk...inte billigt iaf misstänker jag =( max f: Scanias grejjer...vad kan det vara ?? |
|
|
5000:- / påbörjad dag kostar det hos VM. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Den enda stora fördelen SM2 har mot SMC är att den har launch/als och anti spinn.Annars är dom nästan exakt lika... |
|
| går det inte å lura till als på smc? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.