|
|
|
|---|---|
|
Har en 02 där jag funderar på att byta motor. Helst av allt vill man ju ha en 323 motor, men det verkar vara mycket jobb, därför undrar jag lite om vilken motor som skulle vara bäst/enklast att byta till. Jag vill ha en insprutare och helst så mycket hästar som möjligt från början. Hur mycket problem brukar det vara att få en nyare motor att kommunicera med en gammal bil? Hur mycket skiljer sig de nyare fyrorna från de gamla? Vilken växellåda skall man använda? Om någon har tips på hemsidor med motorbyten på 02 tages dessa emot med glädje. | |
| Låter inte helt fel, dock vill jag ha insprutning. Har märkt att man får en helt annan karaktär på motorn med det. Kan man sätta på ett sprut från tex en 518 e28 utan större problem? | |
|
Fanns ju en trevlig motor i 02:an...130hk insprutningsmotorn,kanske svår att få tag på beggad,men varför inte en 125hk 4:a från en 320 E21,det är väl en bra utgångspunkt. Lycka till... |
|
|
Jag har också hört att fyran från 320 i princip bara ska vara att lyfta i. BMW Club Sweden har en 02 sektion. Kolla bland länkarna på denna sida. Mr C |
|
| Jag har fortfarande min 02tii renobj till med en extra tii motor komplett i delar.har några som är intresserade så först till kvarn | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.