|
|
|
|---|---|
jimma |
hallo! idag när jag var ute och körde så höll jag rä'tt bra på 1:an, uppe vid 5000rpm så började bilen gå orent bluddra, slog av på gasen sen slog jag på igen i frikoipplat läge då stog svart röken om dte bara och lät konstigt ett raslande ljud, första tanke va v-låda eller bakaxel, men sen va det den där röken?! rullade in på en avfart parkerade och roingde hem för bogsering..;( sen såg jag att det läckte vatten under bilen, tänkte aha! topppackningen elelr något men motorn står som sten, bara klickar när man vrider om nyckeln...! alltså! motorn står som sten! läckt av allt vatten! ingen vatten i oljan? men vatten i Lmm ?? och luftburken med...! mnågon som har en aning om vad som kan ha hänt? kan det vara något i blocket? en vevaxel som gått av ? en kolv som gett upp?! har haft av ventilkåpan allt jag hunnit kom hem för en 30 min sedan..:! allt verkar intakt...! HJälp...!! hellre bortkörd och omkommen än omkörd och bortkommen!! |
|
Låter precis samma sak som hädne min kompis häromdan!! den bara klickar o vatten finns där Och sen har han jue då en vevstake rakt ut genom blocket.... Linna |
|
| Försöker man starta motorn om en vevstake sticker ut ur blocket ? | |
jimma |
sticker ingen vevstake ut ur blocket....! //Jimmy hellre bortkörd och omkommen än omkörd och bortkommen!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.