|
|
|
|---|---|
|
Har den senaste tiden börjat reta mig på att kopplingspedalen sitter högre upp en bromspedalen. Vill få ner den lite så man slipper lyfta hela foten när man kopplar.. Är det något som vet ifall det går att justera ner den lite? | |
| Du bromsar väl inte med vänsterfoten, eller? I sådant fall får du ändra körteknik. Körskola: Bromsar och gasar gör man med högerfoten. Vänsterfoten kopplar man med, inget annat. :) | |
|
Högerfoten vilar man på gasen, vänsterfoten vilar på fotstödet. Nu får man lyfta hela vänsterfoten för att kopplingspedalen är för högt upp, ungefär som på militärens Volvo 611 lastbilen om någon har kört den ;) |
|
| Kopplingspedalens höjd ska gå att justera. Bara att kika i under ratten och se hur det sitter. Förmodligen sitter där en excentrisk bult att skruva på. | |
|
CSi// Det stämmer. Att vänsterbromsa är inget man lär sig på körskolan... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
lurch |
Jag har kikat men hittar inte hur man justerar övre stoppet på kopplingen, nån som vet? Jag bytte cylindern som sitter på kollpingspedalen och jag måste ha kommit åt "stoppet" för nu stannar pedalen väldigt högt upp. Hur göööör man!?! PS. Härligt trådlyft va? :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.