|
|
|
|---|---|
| Hej unrdar om det e nå problem med fyrhjulsdriften på e30 och håller det för ett par extra hästar :) | |
|
Nej, inga större problem om bilen är välskött. Tål några extra hk också. Kiip Spiiding! |
|
|
En kompis hade en -87ans 325ix. Och jag har fan aldrig sett en bil få mer stryk. Han gjorde brutsalelaka starter med den ibland. Så han lämnade 4 (korta) spår på startplattan. =) Och den fich alltid rejält med spö. Och inte ett enda missljud i nåt alls. Den var helt otrolig. Så jag tror då att 4-hjulsdriften i bmw är BETYDLIGT bättre än ryktet säger. MVH Morgan. Länk |
|
|
Jag har en bekant med en iX som gått 40.000 mil utan drivlinerenovering. Den får dessutom kopiöst med stryk. Kiip Spiiding! |
|
Tojne |
Ix funkar kalas hade en -87a som jag trimmade och det höll, nu åker jag 325ix Touring -89 och den verkar funka fint den med... skitskoj på vintern, du lämnar av de flesta i kurvorna! // Tojne |
| Ok Då verkar det ju hålla även när bilen har gått en del!! Hur fungerar den då vilken fördelning är det på den. | |
Tojne |
Ja vad va de, 63% bak och 37%fram tror jag det var. Det finns bara en hake med fyrhjulsdrivna BMW och det är att de har ögsta försäkringspremien, nästan iklass med M3 bilarna. Så är du ung och bor i en större stad så kan den kosta dig skjortan!.. lyssna med ditt försäkringsbolag.. Nu har jag själv fått ihop väldigt många skadefria år och full bonus och bor i en mindre by så jag betalar bara strax över 4000 spänn nu. gämföresvis med en vanlig 325a i samma årgång ca 2000 kr... Men rent mekaniskt så funkar dom bra, det finns ju ett visst "mer" ljud eftersom det är mera mekanik i rörelse men det får man ta... så är du intresserad av en IX så har du en skojig bil på grus och vinterväg! // Tojne |
|
Är det inte 67/33 ? Rolig att köra är den iaf, en ix känns bakhjulsdriven. Ingen grov understyrning som awd bilar brukar ha. |
|
|
Måste nog påstå att en orginal iX är understyrd. Men det går att förbättra. Är MYCKET nöjd med min iX både på sommaren och vintern. Håller dock med om att försäkringspremierna är i dyraste laget. Faktiskt dyrare än en M5 touring då jag kollade. Kör därför halvförsäkrat. --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
| Ah.. tror att den ix jag körde hade ställbart sportfahrverk, det kanske kan ha bidragit ngt... Trevlig bil helt klart iaf. | |
|
Jag måste bara få sagt att ix:en är en otroligt trevlig bil och det är inte bara på snö och grus, den har fenomenalt grepp på asfalt ioförsig så har jag sänkt min en aning men jag lämnar många snabbare bilar i dammet när vägarna svänger. kraftfördelningen är 37% fram och 63% bak. Jag har inte haft några problem med awd:n men däremot har en drivknut gått fram, detta kan man lätt kolla genom att svänga fullt ratt utslag och knäpper det så är den paj.I GBG måste man köpa en komplett drivaxel som bmw har renoverat för det mindre trevliga priset 3700:- om du inte kan hitta en på skroten. Min har gått 25k mil om du är intresserad. Om du hittar en som är hel och fräsch så rekomenderar jag denna bilen starkt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.