AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
644

Montera Supersprint ljuddämpare DTM-Look.

Visa användare
80
petros
BMW 325Ci -01
Tjäna!

Är det någon som har monterat en Sport system Supersprint, bakre ljuddämpare DTM-Look?
Länk
Passar allt när man köper ljuddämparen eller måste man modifiera för att systemet skall sitta på plats? Dålig på mecka med bilar och har inte svets. Har en 328i 96:a

Tack för alla svar.

Mvh/ Peter.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Se mitt montage på min 528.
Länk
Enkel och bra passform,.(men vad jag tycker om DTM stuket är en annan femma :)) blir det inte regnmätare i dom rören, men man kanske kan utveckla det till elektronisk visning och sammankoppla det med att ASC går in och förhindar vattenplaning :)))
Fast då kanske man trampar BMWs tekniker på huvudet och går utvecklingen i förväg.??

///MVH Hasso
Länk

Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
hasso: Jeg synes DTM-look er ok. Åpningen er jo ikke vannrett selvom rørene peker oppover. Om det kommer litt vann inn der, tror du ikke det fordamper når man kjører?

Man kan alltids borre et par hull i ljuddemperen, og kjøpe en propp. Dra ut proppen etter regnvær for å drennere vannet.
Visa användare
80
petros
BMW 325Ci -01
Hasso:
Ja, det var rätt lätt att montera slutburken och ljudet var inget fel på det heller.

Mvh/Peter

Visa användare
80
petros
BMW 325Ci -01
Nu har jag lyssnat på ljudet från 528 med superspint system. Men....
Är det stor skillnad på ljudet från original slutburken och supersprint systemet? Lite svårt att avgöra ändå.
Peter.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.