|
|
|
|---|---|
320-325 |
Ibland när bilen är varm så kan tomgången hålla på att svaja typ mellan 400rpm-1000rpm nångång så kan den svja så kraftigt att den har dött några gånger lite irreterande så om det finns nån som vet nåt så är jag tacksam. ps jag har greencotton öppet filter på ....om det är nåt med det .. nu snackar jag m20b25 motorn E30 kaross..bara så ni vet |
|
Är bilen import? Det jag har hört om svajjande tomgångar är att man har spräck en sorts "kåpa" för att ställa tillbaka färdmätaren... men det e vad jag har hört... kan ju iofs va nått med insptutet.. |
|
320-325 |
hmmm motorn är import satt på min 525a´´ IA men då var det inga problem med svajig tomgång därimot så kanske var tionde gång så var man tvungen att mala på startmotorn skit länge men nu efter jag la i den i E30 så har det problemet försvunnit men nu har jag svajig tomgång ...öhh vilken sorts kåpa kan det vara |
|
Är alla vakumslangar hela och täta? /Jimmy Länk |
|
|
Tillsatsluftsliden (även kallad tomgångsmotor) gissar jag. Bytte nyss på min men jag var iofs utan tomgång. Kostnad 1715kr minus BMWCS rabatt. Kolla denna tråd om hur du kontrollerar den. Länk --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
|
jag hadde det problemet på min GAMLA bil 518 -87 luftslangen som kommer efter luftfiltret va sprucken på den |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.