AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
478

Träff endast för M1, Z8 och 3,0CSL...?

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Hej!

Jag har noterat en övergripande trend, som jag inte alls förstår mig på. Det diskuteras flitigt angående BMWträffar där bara vissa modeller är välkomna, exempelvis Z-träff, E21+E28- träff, Sjuserieträff etc etc.

Personligen tycker jag att målet med en träff bör vara att locka så mycket folk som möjligt, byta erfarenheter, kolla på varandras bilar och "snacka skit". Jag förstår inte varför man ska ha särskillda träffar för varje serie eller modell? Kan man inte lika bra anordna en allmän träff, det är ju valfritt vilka bilar man tittar på, och vilka människor man pratar med även om alla sorters BMWs är välkomna.

Anledningen till detta inlägg är inte att gnälla eller klaga, jag är bara nyfiken på hur de som förespråkar "modellbundna" träffar resonerar, dela gärna med er av era åsikter, kanske jag blir omvänd :)

Mvh,
Kalle Hansen- som förespråkar sammanhållning istället för segregation.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Trodde för ett ögonblick att tråden handlade om en just sådan träff som rubriken lyder och var beredd på att skriva ett liknande svar som du precis skrev :o)

acey - som funderar på att arangera en träff för endast bilar byggda 2003-03...dock oavsett modell! ;)
nofx16:

Sunda tankar och ja ibland har man tänkt en och två gånger innan man har vågat komma med:))
Ju flera desto roligare för sex är väl roligare än 4?

Ps. din sista rad var kanske lite att ta i:))))lät nästan lite för mkt åt det politiska hållet.

acey:

Jag som hade tänkt komma med då men det sket sig då min bil inte är tillräckligt ny...........
Tidigare fanns det ingen rubrik för träffar etc men nu när det finns så borde alla ev träffar läggas där och inte under resp modell. PÅ så sett borde alla bmw bilar vara välkommna och inte bara en resp modell.

Tack för ordet
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Starre: Du kommer med via paragraf §3 - Alla svart SMG M3or är välkomna ;)

Hoppas på mer info angående gotlands träffen snart...
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Kan ju vara så att vissa träffar mår bra av ett lite mindre format!? Är lite bökigt att glida runt på Österlen, ta lite spontana fika/fotoraster osv om man är 50+ bilar...
Åker på en del träffar varje år, brukar vara väldigt trevligt vare sig man är 500 eller 5 bilar.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Inte så konstigt tycker jag, ju mer man har "gemensamt" desto intressantare blir det att träffas. Från första början kanske man inte vet så mycket mer om de övriga deltagarna på en träff förutom just bilinnehavet (vilket är grunden till träffen). Personligen skulle jag vara bra mycket mer intresserad av en renodlad Z3-träff jämfört med en "BMW-träff. Man skall ha i åtanke att många som är med på dessa träffar, som anordnas av initiativtagande människor, åker långväga för att träffas. Då vill man nog helst vara säker på att snacket är mer eller mindre "renodlat" gällande den modellen man är mest intresserad av. Precis som Kristian skriver ovan så kan det nog vara så att en träff i lite mindre format blir en bättre träff, jag förespråkar i alla fall kvalitet framför kvantitet (men visst, det kanske går att kombinera).

roadZter
Visst går det att kombinera kvalitet med kvantitet, Karlskrona träffen var en succe, helt klart. En specifik modell träff har sina för och nackdelar, likadant har en blandad träff. Det tycket jag är upp till den driftiga person som drar ihop det hela att bestämma.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Länk
Robert V
blir tugt o dra ihop en träff för M1 or bara ... men mäcktigt om den antagligen enda i SWE dyker upp ...
Hallå,
Specifik modell-träff är ju en kul grej vid sidan av en "vanlig" BMWträff. Poängen är väl att utbyta erfarenheter, snappa upp nya ideer, fota..etc..bilar/modell man är mest intresserad av, dvs den man vanligtvis själv äger, det ger ju en speciell gemenskap, det kan inte vara så svårt att förstå.
För övrigt så behöver en träff med 50 bilar inte vara bättre än en träff med 10 bilar. Men vanligtvis så ju fler desto bättre, ja.
"Vanliga" BMWträffar finns det ju gott om ändå, så varför inte även specifika modellträffar?

Mvh// Lazze
Länk
Vad vore fetare än en karavan på 50 Bmws? Jo en karavan på 10-20 bilar i samma modell med dig inkluderad spec.
7 träffen är en "träff vid sidan om" kan man säga. Inte avsedd på något sätt att "segregera" som du Kalle snyggt utryckte dig utan att samla ihop ännu mer likasinnade personer än en vanlig Bmw träff.

Åker på alla träffar jag kan runt omkring och ser sällan 7or så det är ju bara skoj med en träff för d som har modellen el har jag fel? Men om det är fel att dela upp träffar i modeller varför delas träffarna upp i respektive bilmärke då? Då borde ju volvos och audis vara hjärtligt välkomna till tex. Brostugan? ;o)

Mvh/Soki

7 serie träff 26e Juli Länk

Kalle:

Att vara nyfiken och fråga är hur naturligt som helst, men man behöver inte tala om hur illa man tycker om det man är nyfiken på innan man frågar.

Mvh // Lazze

7-SERIETRÄFF 26 JULI Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Lazze,

Jag har väl inte någonstans nämnt att jag tycker illa om modellbundna träffar, eller??? Det gör jag nämligen inte alls! Jag tycker bara att det känns lite trist för mig, som gillar ALLA BMWs, att jag inte är välkommen på exempelvis en 7-serie-träff om jag inte har en 7-serie, eller känner någon jag kan åka med... Men jag antar att "that's life"

Tackar alla som svarat, nu vet jag hur ni tänker, och det är genast mycket enklare att såväl respektera som sympatisera med folks vilja att ha träffar enbart för specifika bilar :)

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Kan hålla med om att det är trisst för de som inte har den modellen träffen handlar om men samtidigt roligare för de som har modellen. Går nog jämt ut, men å andra sidan så finns det club och power träffar lite varstanns så de som vill ha träffar utanför bmwpowers "standard" träffar tycker jag bara det är roligt med lite variation.=)

Mvh/Soki

7 serie träff 26e Juli Länk

Kalle:

Antar att du menar "respektera och sympatisera med folks vilja att utöver de ordinarie träffarna även vill ha specifika modell-träffar"

Enbart modellträffar låter ju trist, har liksom aldrig varit frågan om det. Jag gillar oxå alla (nästan) BMWs, men inte fan bryr jag mig om att det är en Z-träff där och en Alpina-träff där.
"that's life" är väl en ganska bra sammanfattning :)

Mvh // Lazze

7-serie-träff 26e Juli Länk

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Lazze,

Jo så kan man också uttrycka det för att vara extra tydlig :)

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.