|
|
|
|---|---|
|
Nån som har nåt bra tips om var man kan väga sin bil i Malmöområdet? Borde ju finnas en utomhusvåg nånstans? | |
|
Du kan kanske kolla med Malmö Grusterminal(!!): Länk Vill bestämt minnas att de har en bilvåg (du väger bilen när du kör in, och sedan igen när du kör ut=betalar kilopris för stenar/grus/etc). Ge dem lite fikabröd eller bara fråga snällt så får du säkert låna vågen! Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Det finns några våg platser längs e22an (Bla en nästan vid gårdsstånga. Vet dock inte om polisen måste aktivera vågarna eller om dom alltid är på. De används för att väga lastbilar hur som haver. Jag har många gånger funderat på att svänga in och prova. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Bilprovningen... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jag tror att vågarna på kontrollplatserna alltid är igång, det har dom varit varje gång jag testat iaf.. finns ju den mellan Gårdstånga och Rollsberga och sedan finns det en längs E4:an i höjd med Helsingborg... MVH///Christopher |
|
|
Det blev vågen utanför HBG till sist. Verkar alltid vara i funktion! :-) |
|
| Rikard... é det på den kontrollmplatsen på motorvägen strax utanför helsingborg vid motorvägen? | |
|
Jag skrev E4:an, jag menade E6:an... MVH///Christopher |
|
|
Ravve: Japp.. |
|
| Rikard var det 02an du vägde? Vad landade den nu på? du var väl inne och fick maskinen bromsad och förgasarna ställda oxå? | |
|
Pelle: Jodå det var 02:an! 940 kg med halv tank blev det. Inte helt fel då jag räknar med att komma ner till 900 kg med lite plast i huvarna och bortplockade asfaltmattor mm. Körde också bilen på rullande landsväg förra veckan och vi fick som mest ut 142 hk vid 6000 rpm och 190 Nm vid 4500 rpm. Motorn har dock ett mycket trevligt register med över 180 Nm från 3600-5300 rpm och den ryter till på ett helt annat sätt nu! :-D Inte illa tycker jag med tanke på att motorn är standars förutom 284 kam, extraktor och Webrar. |
|
|
Rikard; du har fått en riktigt trevlig 02 nu, riktigt körbar maskin med brett register. Dom hedliga m10 maskinerna trivs riktigt bra med webrar och en hedlig kam. Men pass dig...mycket vill gärna ha mer;-) Nu ska du bara skruva dit massa plast och rensa rostskyddet, det lilla ljud dämpande som finns kvar och fram med hålsågen...så du landar lååångt under 900kg. Vi syns på knutan...ska du oxå dit på fredagen? |
|
|
Jodå, 02:an börjar bli bra nu! Borde gå att hänga med någon M-bil iaf tycker man? En orolig framvagn kvar att fixa innan Knutstorp bara. Dock skall den kollas över vad gäller hjulvinklar mm och sen blir det shakedown på tisdagen innan Knutstorp. Träning med Hyllinge MS! :-) Fredagen? Vet jag inget om! Vad händer då?? |
|
|
Jag får komma och ta lite spion bilder på träningen då ;-) (behöver insperation till e28a bygget) Det har pratats en del om att åka dit redan på fredagen och grilla/ljuga/umgås, men hör med pc doktorn Johan ang det. Tror att han har dragit en del i det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.