AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
352

Bytte bromsbeläggen idag

-BeeMWe-
Fan vad enkelt det var, ni borde sänka svårighetsgraden på mulle meck sidan. Tog max 20 min per broms inkl ta bort fälg. Tips för att trycka in kolven är att använda en handtving, mycket enkelt.

Gör ett test med Biltemas belägg nu iaf. Hitils är jag mycket nöjd, möjligt att de slits snabbare men de tar riktigt bra jämfört med mina gamla belägg. Nu blir gottlandsresan lite säkrare iaf :) Drar iväg imorn woohooooo!

Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Visst är det enkelt?! Dessutom är det extra kul när man märker skillnad. Passa på att byta bromsvätskan med (om det nu inte är gjort nyligen) så får du ännu bättre bromsar.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Nya belägg,¨vätska och därtill stålomspunna slangar gör ett mindre mirakel i bromsverkan:)
Mvh
Asken
fr
309
frazzeribba
525i-sedan 92
monterade dit gummiskrikplattor idag...vart knäpptyst..körde bromsarna varma som fanken men det såg bra ut..dom kostade 40stålars på biltema så det kan vara värt ett försök...lät som en buss innan då man bromsade...
jag annvänder en STOR polygrip när jag pressar tillbaka kolven och det går lika bra om man inte har en tving...

Frazze

Lev fort, dö ung och bli ett vackert lik!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.