AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
528

Vad gör man när delar lossnar från andra bilar?

Me
93
Merced
320i -89
328i -96
Jag var ute och körde idag när det lossnade en plåt på ca 30x40cm från bilen framför. Den kommer snabbt mot min bil på höger sida så jag går över i motsatta körfältet(inget möte) då börjar plåtbiten fara åt vänster, den träffar min högra blinkers fram. Hela glaset är krossat. Tur att den inte repade upp plåten eller krossade framrutan.

Går det att bara byta glaser eller måste man byta hela insatsen? Vet någon priser?

Tycker ni att den som äger skrotbilen som tappar delar ska betala eller är det jag som ägare av den skade bilen som får ta smällen?
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Personligen tycker jag att ägaren av skrotbilen skall stå för alla kostnader som du får vid byte av blinkersen.
Tur i oturen att det inte blev mera som gick sönder.

Gött att åka BMW
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Du ska polisanmäla händelsen och få ersättning. Föraraen av den andra bilen har gjort sig skyldig till vårdslöshet i trafik och vållande av fara för annan...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Tog du bilnumret så polisanmäl. Om det är frontblinkersen du pratar om så är det nog inte lätt att byta bara glaset. Om det är en E36 sedan / touring med gula blinkers har jag frontblinkers liggande som du kan få för nån hundring eller två.

Lycka till!

// Joakim

----
Länk
Me
93
Merced
320i -89
328i -96
Tack för era svar.

Vad tror ni om Hovas vita blinkers? 395kr/par + lampor.
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Biltema har vita blinkers för 250:- och dom är lika bra som alla andra..
EvergreeN --> är biltemas med checkcontroll?

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B!
Me
93
Merced
320i -89
328i -96
Tack för alla svar, fick paketet från Hova idag så nu sitter det vita blinkers på bilen. Nu förstår jag varför alla rekommenderar att man ska ha rökfärgade, vita blir vitare än strålkastarna.

Och för er som undrar, han med skrotbilen betalade allt utan att säga emot.
låter bra merced!

va de jobbigt o byta blinkersen?
funderar på att göra de...
Me
93
Merced
320i -89
328i -96
Det var lätt att byta blinkersen, det som tog lång tid var att man ska böja på en hake, jag använde en mejsel först men den var för liten. Pinnen som ska användas när man byter däck var perfekt. Det ändå du behöver göra är att öppna motorhuven, lossa lampan(två saker som du trycker in och dra bakåt) Sedan tar du "bytadäckverktyget" och sticker ner det uppifrån och bänder på haken. Dra lyktan rakt fram. När den nya ska dit behöver du bara trycka in den. Enkelt!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Hur ofta möter man tomma timmerbilar där det far mindre träbitar och bark från flaket som aldrig sopas av, minste ett par gånger om året.??

///MVH Hasso
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.