AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
883

Lacka bromsok på M5 e34 är det snygg?

Vad tycker ni då ?? har tänk lackera mina bromsok röda?? tycker ni att är det snygg eller ful?? i så fall jag skulle lackera de kan man göra detta utan att demontera oken typ bara penslar på oken??

M.V.H

Mauricio Villasmil
förresten glömde säga att jag har M5 3.8 fälgar....!!!

M.V.H

Mauricio Villasmil
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Personligen tyckar jag det är lite Porsche-wannabe att lacka oken röda...men däremot svart är ok(ej)...Bäst blir om du blästrar oken och målar dom med värmbeständig färg..
Tycker silver är snyggast...

/Johan
[ 99AN ]
Tycker det e lite raggarvarning på lackade ok. Däremot på de som e original lackade med färg e det ok.

Men´om det ska lackas så ska det vara proffsigt gjort. Montera ner o gör det ordentligt!!

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
Lila färg om jag ska göra det på min alpina...då det matchar med bilen...

Billy B-10
Länk
Ja det är kanske lite ragarvarning Anders men i alla fall kommer att ser lite bättre ut än en oken med skit och rost på, jag tycker att när man ser en volvo 245 eller en vanlig BMW typ 535 med original fälgar med lackerade oken ser för j...lig ut .. Men när jag ser målade oken på en högpresterande vang typ m3, m5 eller alpinor tycker att det ser bra ut..

M.V.H

MAuricio Villasmil
m3
324
m3jonas
M3-87 Turbo
325ix -89
330xd touring -02
Så länge som det är BMW´s skitfula 1 kolvsok tycker jag att det det ser raggaraktigt ut att lacka dem i annan färg än silver eller svart, med dessa färger ser det iaf "standard" ut. Har du ett par feta 4-kolvsok så kan de gärna få vara röda. :)

MVH Jonas

Jag målade mina ok på min gammla Mercedes med en kopparfärgad hammarlack. Det såg bra ut tyckte jag iallafall, inte så skrikigt som rött och gult. Såg liksom nytt ut, och hammarlacken skyddar riktigt bra mot rost också, plus att det var lätt att hålla rent. Silver är helt okay också tycker jag, det ska vara lite mer neutrala färger som inte väcker allt för mycket uppmärksamhet. Om man inte har ett par feta 4-6 kolvs ok förstås =).

Mikael Melander
Länk
Sp
116
Spiralkinder
535d M-Sport -05
M5 3,8 -92b
520i -88
2500 -75
Jag lackade oken på min laguna-gröna M5:a röda... Såg faktiskt riktigt bra ut... Det lyser upp lite och ser betydligt roligare ut än orginal... Om ni frågar mig alltså.... =)

BMW följer inte utvecklingen... Dom LEDER den!!
Visa användare
175
Nibban
Åpel kadett -79
Har lacket mina ok silvriga, Går ihop fin med me de silvriga på orginal "kjolarna".

Men smaken är som baken.......

///M5-POWER
Visa användare
175
Nibban
Åpel kadett -79
Ska va :"Går ihop fint me de...."

///M5-POWER
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.