AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
551

trimmning av 318 is

Visa användare
107
yoodina
328 coupe - 96
halloj, undrar lite hur mycket man kan trimma min 318 is och hur och hur mycket det skulle kosta och om det är billigare att köpa tex en 325, 328 el m3 direkt?

mvh
milla
yoodina:

Om du vill ha lika mkt kraft som i en 325,328 eller M3 så är tipset köp en ny bil,det bli billigare och bättre.
Visa användare
107
yoodina
328 coupe - 96
okej funderar på att göra det oxå.
men det verkar inte vara lätt att sälja bilar idag heller.
men det blir väl av nån gång säkert.

milla
Jo
744
Jonhny
745 -85
Det är kanske lättare att byta bil än att sälja ?
Visa användare
107
yoodina
328 coupe - 96
johnny:
jo men jag vet inte om nån vill ha en 318 is i byte mot 328.
vet du?

milla
yoodina:

Har du varit i kontakt med de som har lagt ut intresse under

BMWBörsen klick
BMW Köpes klick

Skriv in 318is klick

finns 2 eller 3 som söker en bil som din bra va:))
Visa användare
107
yoodina
328 coupe - 96
starre:
bra det ska genast kolla =)
sc
637
schumi
e30 318is -90
318is är snabba :)

jag tycker faktiskt att dom smiskar på rätt bra för att ha så lite hästar. jag har modellen äldre än dig men min drar ganska lätt till varvstoppet på femmans växel. 232 på mätaren.
Visa användare
107
yoodina
328 coupe - 96
schumi:
jo det tycker jag oxå att den axxar bra men det är när man ska få upp farten den blir lite seg ibland, annars är det bra.
är nöjd med bilen, så varför byta?

milla
Visa användare
67
Eca
M3 98 hybrid Kompressor+NOS
Hej!
Ja annars finns ju allternativet med turbo eller kompressor eller lustgas... eller göra som Christian (min bror) han har en 318i en guld brons färgad som vi har satt i en M3 motor i med gas och turbo är på g även den men har inte hunnit med bara. Den är garanterat den roligaste bilen då han betalar som för en 318i (med ett litet tillägg för motorn) i försäkring men kör en M3 killer... Ja ja detta var som sagt bara förslag på vad man kan göra om man har tid ork och lust.
Ha det bra nu alla
Mvh Ace Eca Cea

Haglund2306
316i Compact -97
yoodina:
Det du kan börja med är att snacka med Mario på 318is.de och höra om hans chip passar till din bil. Det kostar mellan 600-700 kronor (jag har inte missat någon nolla) inklusive frakt från Tyskland. Det gör inte mycket, men en aning gör det plus att det flyttar varvstoppet, och eftersom det inte kostar särskilt mycket så kan det ju vara lika bra att testa.
M42:an svarar också bra på nytt avgas och filter. Den blir hysteriskt varvvillig av nytt avgas, filter och chiptrim. Sedan har du ställbara kamdrev original. Vrid insugskammen 5 grader så får du dåligt bottendrag fast mer ös på höga varv än innan.
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Haglund, har du provat att vrida insugskammen?
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
johankihl:
Nej jag har inte gjort detta ännu. Har lite annat att göra på bilen först.
Har du?
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Nej, vet inte om jag vågar. Tyckte att min topp som jag har liggande såg för hemsk ut där alla insugsventiler hade vänt i kolvarna. Tycker att det låter mycket med 5grader. Ska kanske testa med 3 grader eller nåt så man hör om det börjar gå åt skogen när man kör runt motorn...
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Jo det är sant. Eftersom man måste byta ventilfjädrar om man byter kammar till hårdare så kanske man borde göra det om man ställer om kammarna också...
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Det tror jag inte, du ska väl inte varva mer för att du ställer fram kammen? Samma ventilfjädrar duger säkerligen;)
An
92
Anglia_106e
BMW 740iA -95 TV/Navi
20"
Hallå dina
Om jag vore i dina kläder så skulle jag köpa en 325:a istället.
Det går att hitta fina för en billig slant.

Varför rulla på 19" när det finns 20"
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Håller me det finns riktigt billiga och bra 325or med ordentligt ryt i maskinen så det är bara att leta

Raw power + Turbo
M3 CSL nice
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.