AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
407

Klimatkontrollen dog. Bilen börjarde "väsa"

Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Idag när jag startade bilen ville inte kliman vara med längre. Fönstret lyste elakt svart. Kompressorn verkar fortfarande fungera för det kommer en del kall luft när man kör, dock endast då man kör eftersom fläkten dog den oxå. Öppnade sidorutan efter ett tag för att få in lite fräch luft, noterade då att det började ryka, ånga från friskluftsintagen. Detta hände endast då ett fönster öppnades. Detta avtog dock efter ett tag och i stället kunde jag uppfatta ett väsande, rätt högt från motorn.
Vad kan vara fel? Styreenheten är ett vanligt fel, det jag mest undrar över är ångan och väsandet från motorn.

Någon som vet?
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Gick ut och tog bort checkkontrollen för att kunna vicka lite på klimans blåa kontakt. Hoppsan kliman hoppade igång men när jag startade bilen tonades panelen ner och knapparna sattes ur funtion. Dock lös förtfarande "auto" och "snöflingan".
Kopplade bort styrenheten ( två anslutningar) och startade bilen igen. Jippie nu fungerar iaf fläkten på en ok hastighet. Kyla kommer oxå.
Player: standard e36 fel. kass styrenhet skulle jag tro. Antingen får du slanta en ny eller ge dig på o hitta felet i den. Brukar tydligen vara vanligt med kontaktfel i dem.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Bruka sökfunktionen först fråga sen.
BMWCS Syd #05392
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.