|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag som ni har blivit otroligt förtjust i en BMW 730 1995, undrar om ni vet var man kan importera en sådan skönhet från Tyskland, seriös bilhandlare, eller någon seriös privatperson som håller på med detta, min budget är kanske ej den största, men vill ge det en älig chans. Jättetacksam för svar. Bästa hälsningar /Jens | |
|
Varför inte importera en bil själv som du hittar hos en BMW-handlare. Importguider finns det ju om du är osäker på hur man går tillväga. Är lite onödigt att sponsra importfirmor omman inte vill ha finansiering i Sverige via en sådan eller garanti i Sverige. (vad nu en sådan är värd) |
|
|
Hej Jens! Pröva den eminenta funktionen "sök inlägg" så finner du svar på din fråga, flera gånger om! Lycka till med importen! Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
För att stjäla tråden lite, ganska ofta tipset kommer "ta in den själv" frågan är om inte alla gjort det om möjligheten fanns? Är man inte bevandrad i det tyska språket och dessutom inte känner någon som kan följa med som gjort det förr så är det tveksamt om man verkligen tjänar på att kanske behöva lägga undan 3-4 dagar åt att importera en bil. Vill nog hellre varna, det är inte så enkelt alla gånger. Och hade det varit det hade inte importfirmorna existerat. Ett varningensfinger alltså! |
|
Shady |
varför skriva sök inlägg istället för att svara på frågan? |
| Prova med www.skandicar.com seriösa och bra priser, jag och många jag känner har köpt bilar av dom och inte varit annat än mycket nöjda | |
|
Shady, För att liknande/likadana frågor är uppe flera gånger varje månad! Varför skriva "varför skriva sök inlägg istället för att svara på frågan?", istället för att svara på frågan??? |
|
| hehe... | |
Shady |
tycker att kan man inte svaret är det onödigt att skriva bara för skrivandets skull... |
| Häggenäs Automobil i Höör är seriösa och bra. | |
|
JensL,,,,,,,jag har vänner som har köpt bilar från tyskland via nån som heter "Milos Auto". Dom har bara bra erfarenheter av honom och han är bra att ha och göra med. Tala om vad du vill ha så ordnar han det,,,,,,bilen är då klar att köra när du får den,,,,i alla fall så har jag för mig att det var så men det var ju ett tag sedan jag hörde nåt sist. Prova och sök honom och prata. |
|
|
Jag har köpt två 540 av Europabil de kan jag rek. Hälsa från Anders på AERO som köpt två 540.. 031-7848777 Prata med Esa! Med ny vattenpump mm... :-) |
|
|
Om om Milos Auto kan man bl.a. läsa här: Länk Länk Länk Verkar jätteärlig och sant föredöme för importfirmor ;DDD //Stephan _____ Länk |
|
| Stephan: Ja du plockade väl in din alpina via Milos eller hur var det nu? ;DDDDP | |
|
Acey: Japp, och B10:an togs in via Montana Bil i Järfälla ;DDD //Stephan _____ Länk |
|
| Haha, jag lovar det kommer du ha igen när du säljer sen! Så pass seriösa importörer tar inte in vilken skit som helst ;)))) | |
|
Jaha ja,,,,,,det råder delade meningar om Milos Auto ser jag. Jag kan ju bara tala om det jag vet om firman. Kompisen som köpte 540 (94) av honom fick ju ett fint exemplar i alla fall. Det var inget fel på den förutom att den behövde nya bromsbackar men det sa han när kompisen ringde på bilen. Jag bytte dom åt honom och tittade runt under och såg då inget misstänkt. Han körde bilen ca 2000 mil och sålde den till en bekant i samhället och den bilen går än idag,,,,,,spinner som en katt. Som sagt det är vad jag vet om firman,,,,,ingen mening att hitta på saker man inte vet nåt om. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.