AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.352

tummen ner för 3.6 i en e28

Sida 2 av 2
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
M536: Tycker du ska vara glad att det gick förra året istället, du har ju kört ett helt år på ren tur. Jag såg det redan förra året men undvek att upplysa teknikern som utförde besiktningen. I år var det en lite mer uppmärksam tekniker kan man säga (inte jag).
Observera också att ändringen står under "bra att veta", men föranleder ändå ett föreläggande om registreringsbesiktning...

Hoppas du fått fast hjulupphängningen också, det såg läskigt ut!

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

jesperado: ja det är lugnt,, hade ändå väntat mig att bli upptäckt men tyckte det var värt att chansa i alla fall.. dock lite surt eftersom den ena besiktningsmannen på station skröt om hur många fler hk han hade i sin bil efter trim...men det får man ta o det sitter en orginal 3.5 motor i den nu.. så nu skall det inte vara några problem.. hjulupphängningen o allt annat är fixat så

man behöver inga intyg va när man lagt tillbaks orginal motorn igen ?
jag blev lite ställd att man trots allt får köra en månad.. trodde de blev körförbud direkt på den,, är det fritt fram då att lägga i vilken motor man vill o sen köra en månad med den ? eller är detta en miss från besmannen ?

o tack för du inte sa nåt !!!!!!

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Läs på baksidan av protokollet så står det i klartext. Du får använda bilen till datumet för efterkontroll EFTER det att du åtgärdat bristerna, bytt motor i detta fallet...

Du behöver inget intyg, det är bara att hosta upp de sura slantarna så får du gjort en registreringsbesiktning med "fordonet oförändrat". Jag vet ju att du har bra kontakter i branschen så det ska nog ordna sig...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Vad är det för skillnad om man som vanlig knegare åker in med en moddad bil/motor mot att man som besiktningsman åker en moddad bil/motor? Har hört 3 (tre) st besmän stå och skryta om att de har modifierat sin bil på ett sätt som borde göra att en "vanlig" bes inte gått att genomföra. Men lik förrbannat kör de omkring med trimmade bilar...
Sen måste jag säga att jag diggade stuket du hade på din bil jesperado. När du körde utan regskylt i X antal månader.. Både till och från ditt arbete hos SBP i Lund.
Jag tycker om snygga/snabba bilar. Bryr mig inte om en besman kör omkring "olagligt" Men irriterad blir man när man ser att vissa inte lever som de lär.
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Värst vad tyst det blev efter det sista inlägget :)
He
22
Henke M5
M535i -85 (M5 3,6)
Alpina B3 3,2 -96 (nr 001 av 221)
328i Touring -00
323i -82
Jag stoppade i en 3,6:a i min 535 förra vintern. besiktade den i höstas. Jag fick igenom den. Hade nog en jäkla tur.. Besiktningsmannens kometar efter provrundan var: Värst vad denna 535:a gick bra.. Hoppas jag har samma tur i höst åxå...
betriebsanleitung3
Finns det någon som är intresserad av att ombesörja en 3,6/3,8 installation i en e28?
Ni
68
Nirvana
dvs bmw
Wath; dom som känner till historien förstår varför det blev tyst.

Nirvana:

Jag känner till historien, men förstår inte varför det blev tyst?
Berätta gärna något jag inte känner till?

(Bytt namn från sallepwr till Henrik_F)
Robert V
hoppas inte att det är lika kiknkigt i mitt fall ! :|

Rump-nisse: vilken har du 3.6 eller 3.8 ?
Ni
68
Nirvana
dvs bmw
Henrik, du känner nog till den bättre än jag!
Ru
97
Rump-nisse
636 csi m-power
525 tds touring
Jag hade 3,6.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.