|
|
|
|---|---|
Shady |
som rubriken skulle dom passa på mina rondell y (58) fälgar 17" låter det som ett bra pris i annonsen Länk |
|
Jävligt bra pris! bara att slå till... men hur breda fälgar har du?? 12 tums ratt e MANLIGT :) |
|
Shady |
hmm...bra fråga ingen susing faktiskt...står ingenstans på fälgen tror jag.. |
Shady |
nån som vet...har lite bråttom tänkte ringa nu och köpa dom i sånna fall..... |
|
Borde rimligen passa på fälgarna, men.. 235/45 17 kräver en fälg på 8 - 9 1/2 tum bredd Kolla också in rullomkretsen så det inte diffar för mycket mot original. 235 45 17 ger rullomkrets på 1964 + - 5 % är lagligt! MVH |
|
Shady |
jag har ett par pirelli 235/45/17 på nu så om dom passar borde dom här däcken på länken passa..eller? var kollar jag vad som är orginal rullomkrets? |
|
Vet inte var man kollar om man inte har Bilsports stora fälg och däckguide från nummer 8 /-98. Där har man specat alla! tänkbara kominationer. Utgå från din bils "originalutrustning" enl. bilregistrets typning, Var det inte 205/65 15 tum som gällde då?? I så fall är rullomkrets 1973. Och har Du redan haft 235 /45 17 på så VET Du ju att de passar... Passa på och köp innan jag ringer och "nyper" dem- verkar vara ett fynd... |
|
Shady |
jo det sitter 235/45/17 på dom nu har dock aldrig besiktat bilen med dom däcken/fälgarna på |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Sorry har redan köpt dom :)) ///MVH Hasso Länk |
Shady |
hehe...dom kommer hit i slutet av nästa vecka : ) |
| Rondell fälgarna finns väl bara med 8,5" eller 10" bredd? 235:or sitter perfekt på 8,5" fälgen iaf. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.