|
|
|
|---|---|
|
Någon som gjort det? Eller kanske någon som låtit BMW göra det? Vad kan det kosta och vad kan man stöta på för problem? Fredrik | |
|
Det blir nog lite pill, är jag rädd för, varför det kan ta några timmar på verkstad. Det som behöver göras är väl ungefär följande: 1. Montera fönsterhiss motor och mekanism i bakdörren. Kan bli problem beroende på hur en dörr utan elhiss ser ut. Finns fästena går det väl att byta direkt, men annars är jag rädd att sådana måste monteras. 2. Trycka igenom nya kablar i gummidamaskern till bakdörren. Är ett helvete men går med lite tålamod och en smula våld. Har dock själv bara testat med framdörrarna... 3. Montera kontakterna till fönsterhissarna i bakdörrarna, borde inte vara några problem, men att få bort hålet från veven på ett snyggt sätt blir nog värre. Borde väl finnas plastpluggar dock! 4. Dra kablar fram till mittkonsollen där dom två främre kontakterna sitter. Vet ej hur det är draget orginal, men det borde gå att dra kablarna under golvmattorna. (inte gummimattorna, utan under inredningstyget) 5. Plocka lös mittkonsollen och montera dom extra kontakterna. Tror det är lite bök med det med, men knappast något omöjligt. Så det beror nog på hur mycket jobb/pengar du vill lägga ner. Men mycket går nog att göra själv på en ledig dag! Men! Om du har tur så är det redan fördraget kablage i din bil! Tycker det verkar vara så allt som oftast i modernare bilar. Vad delarna kostar annars vet jag tyvärr inte.. // Björn |
|
|
Fredrik: Jag är väldigt säker på att alla kablar redan är framdragna i din bil. de kostar för mycket att ine ha samma standard på monteringslinjerna. Hör med bmw vad d e kostar. kan tänka mig att de är ganska kostsamt. men de är väldigt bekvämt att ha det. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.