|
|
|
|---|---|
|
Sidorutorna på min coupe klonkar när dem är nerhissade och man kör på dålig väg. Det går att dra rutan upp och ner ca 2cm för hand.. Något som han fixat detta? Annars inget fel på hissarna etc. | |
|
Du är inte ensam om det problmet. Det är lika dan't på min. Det tystnar om man spänner upp mekaninsmen i dörren, precis så att rutan börjar röra sig uppåt, då tystnar det. Jag misstänker att det är slitna saker typ plastbussningar o dyl. i dörren som börjar bli lite slitna och att en följd av det är att det glappar lite i dem när de blir avbelastade. Kanske någon annan som har en ide på vad det kan vara och hur man fixar det... Mvh/Berbel |
|
|
Dom fästena/bussningarna till rutan borde väl gå att byta? Jag har problemet att rutorna skallrar när man stänger dörren och dom är nervevade. Borde vara ungefär samma fel? Berätta gärna om ni får bort problemet och hur... |
|
|
Det ljudet uppkom på min kärra när jag glömde att lägga i gummiskenorna i metallskenorna i dörrsidan som håller i rutan. lite hävligt skrivet men hoppas att ni förstår. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.