|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Har precis polerat min svarta skönhet och inser att emblemet fram på huven sett sina bästa dagar. Frågan är hur man pillar loss det utan att förstöra något. Är det bara att bända loss det, eller måste man ta det underifrån på nåt vis? Det ser ut att bara vara ditklämt ovanifrån, nån som vet, eller? Regn är ju inte så roligt... | |
|
Det sitter väl med två piggar i själva emblemet som är intyckta i plastpluggar på huven. Det är bara att bända loss lite försiktigt med en liten skruvmejsel och en bit trasa under för att skydda lacken. Du kan även ta bort det med typ fiskelina. Mackan |
|
|
Thanx! Får testa imorgon! Regn är ju inte så roligt... |
|
dunstan |
Det är lite olika på olika modeller. På E46 är det piggar och då är det bara att bända bort märket försiktigt med en skruvmejsel som du skyddar med en tyg bit. Andra modelller kan vara limmade och då är det lite struligare... Då är värme och fiskelina en variant... Kolla helst upp hur ditt märke är fastsatt innan du sötter igång. BMW vet... |
|
Hade en 318 84 E30 en gång i tiden och då satt så som jag har beskrivit i mitt förra inlägg, sitter också likadant på en E 34. Mackan |
|
|
jag har en e36 i såfall om jag får bort den hur får jag ditt den nya igen? Länk |
|
|
Så här tog jag bort mitt huvemblem: Ta en tunn skrumejsel(flat) och bänd bort det emaljerade? BMW emblemet. Nu har du själva basen i plast kvar. Denna sitter fast med två plastpluggar(kl 09-15) Ta en tång ovanför vardera plastplugg och dra rakt upp. Klart. |
|
|
Då jag bytte ut bagageluckan på min E36 satte jag dit det nya märket med vanligt lim av lite "geggigare" sort.. Kan tänka mig att det funkar med silikon också. Det viktigaste är dock att det blir 100% vattentätt!! Annars har du rost under ganska snart.. Tyvärr är ju fukt lätt att få in, men inte ur... =/ // Björn |
|
|
Player: Behöver jag ta bort basen som är i plast eller är det inte bara att setta ditt den nya? (Min drabbades av högtryckk och nu har jag bara blåa färgen kvar men vita är borta):) Länk |
|
| Allting ska bort! Det ska bara finnas två hål med två gummiproppar kvar. | |
| Passa på att polera lacken under det gamla märket innan ni trycker dit det nya. | |
|
Det var som Mackan sa; emblemet satt nedtryckt i två plastpluggar i huven. Det var bara att ta ett mejselskaft från undersidan och trycka lite lätt, så kom det upp. Tjolahopp! Regn är ju inte så roligt... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.