|
|
|
|---|---|
|
körde från trollhättan till göteborg o när ja nästan va hemma så bara dör bilen...vill inte starta igen...motorn går runt,gnista kommer,bra batteri,kollat kamremmen,klickar till i bränslerelät,soppa pumpen verkar död....ska det klicka till 2 gånger i soppa relät nästan direkt efter varandra???kan det va relät eller soppa pumpen... tack på förhand bmw ägaren i göteborg.. sist men inte minst ...en vild E30... | |
|
hallå kan någon komma med lite hjälp!!vart ska jag börja kolla...... sist men inte minst ...en vild E30... |
|
|
Kolla pumpen, på e36 så kunde man slå lite på tanken med en träbit samtidigt som man försökte starta bilen. Startar då bilen ett litet tag så är det garanterat pumpen. Detta borde fungera även på e30. |
|
|
be någon lyssna kring området vid pumpen - låter den inte det minsta lilla är den garanterat död! Min pump dog i förra veckan, med för min del var det enkelt att hitta felet.. Jag hade nämligen några veckor innan den dog börjat få ett konstigt ljud varje gång pumpen startade. Då det var borta var det enkelt att räkna ut vad som var fel.. Fundera på om det inte är något ljud som saknas då du slår på tändningen! Ang. relät förresten.. Det sitter ju en bunt reläer i motorrummet, är du säker på att det är samma relä som klickar två gånger på rad? För det tycks ju betyda att det först slår på, och sedan direkt av. Plocka lös det och lägg en 12 DC på det, mät sedan med en multimeter om du får igenom ström då spänningen är på resp. av. Det står förmodligen beskrivet på relät! Hoppas det löser sig! // Björn |
|
|
hejsan på er...kan meddela att bilen nu rör på sig igen.... det va bränslerelät som sitter på vänster fjäderben som laggt in avskedsansökan med omedelbar verkan...hihi finns dock inget annat än i original utförande så de blev 560:- på BMW Group Göteborg.... rätt kul med ett relä som bara ger upp sådär...... (relät blockerar pumpen att gå igång..därför kändes den död...) tack för hjälpen... sist men inte minst ...en vild E30... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.