|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Jag har ett lite smått irreterande problem. Allt började en solig eftermiddag (igår), jag ställde min kära 535:a i garaget. Men när jag tryckte på larmknappen för att låsa upptäckte jag till min stora förvåning att bilen låstes inte, larmet funkade som det skulle men bilen låstes aldrig. Hmm! tänkte jag och brydde mig inte om det, gick in och åt lite mat. Efter en halvtimme timme gick jag ut till bilen igen. Jag satte mig i bilen för att köra till bensinmacken för att få bensin, körde iväg, hissade ner framrutorna (för att få lite kylning, ingen AC). Efter jag tankat upp Bettan körde jag en runda, kom ut på landsväg, hissade upp rutorna, (nu kommer mitt andra problem) rutorna gick inte ända upp stannade nån centimeter innan dom var fullt stängda. Körde hem, (lite halvt panikslagen). Ställde bilen i garaget försökte lista ut vad det var för problem, men ingen framgång. Denna gången låste jag bilen p.g.a. att jag vill inte ha den olåst under natten. Kom ut på morgonen (idag). Dörrarna gick inte att öppna!!! Försökte öppna på passagerasidan med nyckel, men det gick ej. Bilen hade gått i baklås. Som tur va så va där en liten lucka där elhissarna inte hade gått ända upp. Så jag fick tag på en tjock svetstråd, och drog upp låsknappen OBS! Jag fick hålla på med nyckeln samtidigt annars hade låset inte gått upp. Försökte öppna resterande dörrar men gick ej så jag kopplade ur batteriet, och kopplade in det igen, då gick dörrarna upp. Om ni nu har orkat läsa min lilla historia så förstår ni mitt problem. Jag har en bil som går att larma, inte att låsa, inte hissa upp höger bakruta, resterande rutor går inte ända upp! Jag väntar otåligt på svar. BMW vad annars? | |
| Låter lite grand som om huvudsäkringen är paj.. vanliga symtom då. Sök på "huvudsäkring" i forumet, orkar inte riktigt dra upp allt som kan krångla med den igen ;-) | |
|
Har kollat huvudsäkringen, den är okej. Hade det varit huvudsäkringen hade inte elhissarna varit helt döda då, det är ji bara de sista centimeterna som dom inte går upp, och höger bak som inte går upp alls, annars går alla att hissa ner. Sen är de ju centrallåset som inte funkar alls. Funderar på om det kan nåt relä som har pajat. Finns där ingen som har haft liknande problem? BMW vad annars? |
|
| Om du kollar under baksätet, på förarsidan så finns där en säkringsbox/reläbox. Där, om jag inte minns fel, ska relät finnas som styr elhissarna och ytterligare ett relä som styr centrallås+larm. Du kan ju undersöka dessa. | |
|
Har varit där och kollat, reläet slår fast man inte gör något, verkar ha flippat helt? Men hur undersöker man det närmare? Ska jag köpa nytt å testa eller? BMW vad annars? |
|
|
I reläboxen under baksätet finns ett helt knippe reläer, skulle inte förvåna mig om lödningarna är spruckna... FAF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.