AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
646

Pris för "export"! Vad menas med det?

Marcel
Läs i genom denna annons och notera "pris för export" på slutet av annonden. Bilen blev billigare dessutom! Jag förstår inget.

Någon som vet?

Årsmodell: 2002
Mätarställning: 6.400 mil
Färg: Safirsvartmetallic
Karosseri: Sportkupé
Pris: 269.500 kr
Info: ACC, 18" Lm-hjul, Sportchassi, BMW Sound modul, BMW Sportstolar fram, Larm, CD-Radio, Vita blinkers glas, Armstöd fram, Ferrita avgassystem, Multifunktionsratt med farthållare och radiokontroll, Aluminium interiör lister, Fällbart baksäte, Elfönster hissar, Stänk-skydd, Mkt fint skick, 1ägare, Moms-bil, Möjlighet till leasing eller avbetalning, Moms ingår med: 53.900:-, Pris för export: 215.600:-
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Gissning 1: att det priset gäller om köpet görs av ett företag som importerar bilar till annat land.

Gissning 2: handlaren är inte överdrivet seriös. Köp bil någon annanstans.
Marcel
Tack för tipset. jag tror mest på Punkt Uno. Bilen finns på Autowåx i Karlstad, och de är nog seriösa tror jag.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Karlstad = nära Norge. Kan det vara att dom säljer en del bilar till norrmän och därför anger exportpriset i annonsen?

Liknande exportpriser anges ju av vissa tyska handlare.

BMWCS #5157
Länk
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Inte ett dugg konstigt det är en momsbil vilket också står i annonsen..säljer dom den då till exempelvis Norge så får köparen tillbaka momsen vid gränsen

Marcel
Där ser man:) Tackar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.