AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
477

Skulle byta kondensor på min 320 E36

Jag hade fått besked om att kondensorn läckte, ingen big surprise direkt. Jag ringde till Air Cond Center i Stockholm som hade en till vettigt pris. (2400) Åkte dit och hämtade den och körde hem. Väl hemma så parkerade jag utanför dörren i solen och tog fram alla manickellådorna...

Det var en satans massa grejor som skulle bort! Man kanske inte behöver ta bort allt som jag gjorde men för att komma åt ordentligt så gjorde jag det.

Fronten, lysena, njurpartiet, balken mellan kofångarfästena... Det låter kanske inte mycket men räknar man alla bultar och blödande knogar så blir det en del.

Nåja, kondensorn kom till slut av. Den nya sattes på plats. Men... vänta lite... Dom här skruvhålen stämmer ju inte... fläkt paketet går ju inte att sätta på plats... Passformen på anslutningen för slangarna är ju inte riktigt bra ...

Acceptera nederlaget. Om några timmar ska jag på semester.
Åker tillbaka med kondensorn och säger att det här måste vara fel... Aah fick du den där, ja det är väldigt dålig passform på dom. Man får bygga om lite. Ja ok, då får ni göra det när jag kommer hem igen till bra pris. Javisst, eller så monterar vi den nu på stört. Men jag hade inte tid på stört, jag skulle ju hem och skriva det här ;-)

Sensmoral. Köp original, mecka inte några timmar innan semesterresan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.