|
|
|
|---|---|
|
nu har jag märkt nåt som är riktigt galet , det är så att sitter jag o kör lunt med bilen en hel dag typ växla under 3000 varv osv då går bilen riktigt efter ett tag "nästa start" men sitter jag däremot o kör litte hårdare med den o växlar runt 3500-4000 så går den som ett skott efter ett tag det är verkligen märbart skillnad , vad kan detta bror på ska man inte kunna köra lugnt med bilen eller ? Keep Your Distance This is a BMW ;) | |
| vet ej hur bra det stämmer men i instuktionsboken rekomederas att efter lugn körning ska man gå över 3000v/m för att få bort sotet...läste det i boken...sen om bilen går dåligt utan att göra det vet jag inte...växar sällan under 3000. | |
|
Du måste ju sota ur han ibland! :) Lite bättre är väl logiskt med tanke på att grejerna blir lite varmare osv. Men mest kanske det är inbillning, eller kanske var det kallare / annan luftfuktighet ? Vad jag förstår så har du trimmat lite dessutom, den kanske inte gilllar att gå "trögt". Länk |
|
|
jag varvar ur den litte då o då men jag tänkte skulle vara kul att kunna köra lugnt med den också utan att den ska gå trögt , BMW328 , vid vilket varv brukar på växla ? (inte när du drar på eller kör lugnt) utan vanligt vardags körning Keep Your Distance This is a BMW ;) |
|
| visst växlar jag under 3000 i tät trafik men om jag ska upp i hastighet från stillasående typ eller öka så 4000 är vanligt! men ut på motorväg drar jag mest till 5000. går aldrig in på rött även om jag drar mot nån känns lönlöst kraften finns ju! | |
|
Maxad: de är inte så att du kommer åt knappen märkt NOS när du tycker att bilen känns piggare än normalt ? :) Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
| sån knapp vill jag också ha...finns dom på biltema *skratt* | |
|
:)) nej faktiskt inte , jag har fullgasspjäll för NOSEN nej aktiveras inte först vid fullgas . men det låter som jag skulle behöva litte lärning i körning faktiskt ska försöka hålla den vid högre varv ett tag så får jag se Keep Your Distance This is a BMW ;) |
|
| kanske går lite fett om den inte har tillräcklig snurr! sånt är väl vanligt på trimmade motorer att dom ska varvas? ELLER? | |
|
allvarligt talat så har jag ingen aning om vad det kan va misstänkte bränsle pumpen först men det va tydligen inte det så jag har inte det blekaste det enda jag vet att den måste varvas annars mår den inte bra Keep Your Distance This is a BMW ;) |
|
| Har det inte med Vanos att göra? Grejen är väl att bilen börjar dra ordentligt först runt 3500-4000rpm för att få ner förbrukningen? | |
|
acey , kan du formulera det litte bättre , är det nåt fel på min vanos eller ? Keep Your Distance This is a BMW ;) |
|
|
Acey: Jag märker på min bil att vridmomentet ökar markant vid 3400 varv. Möjligt att de sker en större omställning just där. Men man märker också att trycker man till lite extra på låga varv får man mer grundvrid än om man e lite mer försiktig. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
| maxad:vad har du gjort med din 323 för att få 248 häst är det bara nos eller är det mer och vad kostar det att få nos monterat och klart..jag har oxå en 323ci 00 och skulle vilja ha lite mer tryck tacksam för tips | |
| JONTAN , jag har bytt kamaxlar,Filter,RaceKat,Sportsystem,o mappat den o fixat toppen, o bänkade den på rullande landsväg på 248Hp . Lustgasen gick på 11000;- monterat o klart o brukar ha 50Hp pillren i men man kan ha 75Hp o mer också men de rekomenderade 50 för mig i o med att bilen va trimmat sen tidigare men mitt råd åk original det är kul första veckorna sen börjar problemen dyka fram som du ser i det här ämnet o det är inte kul ,, LYCKA TILL | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.